אורחים יקרים: שכר שחקני מכבי ת"א נחשף

בתוך שבועיים סגרה מכבי ת"א את הסגל לעונה הבאה • ניסיון ושמות גדולים עולים ביוקר, ושכר השחקנים זינק משמעותית • "ישראל היום" חושף את המשכורות, והסיבות שהביאו לעלייה בתקציב • ווייד בולדווין בראש הרשימה, שלושה שחקנים חדשים ירוויחו שבע ספרות

בולדווין מול דיברתולומיאו בעונה שעברה. יהיה המשתכר הגבוה בקבוצה, צילום: אלן שיבר

בתוך שבועיים בלבד סגרה מכבי ת"א את הסגל שלה לעונה הבאה, ועל פניו נראה שבנתה קבוצה מעניינת ובעלת פוטנציאל. אחד הדברים שמאפיינים יותר מכל את הסגל החדש של הצהובים הוא הניסיון הרב, יחד עם העובדה שבשונה מהשנים הקודמות במכבי החליטו לא לקחת הימורים כמעט.

ניסיון ושמות גדולים עולים ביוקר, ובנתונים המעניינים שאנו מפרסמים באופן בלעדי ב"ישראל היום" ניתן לראות שאכן השנה תקציב השחקנים גדל ביותר מחצי מיליון דולרים, וכן שישנם בסגל יותר שחקנים ששכרם נע סביב שבע ספרות.

כל הסכומים המופעים בכתבה הם שכר נטו,
תקציב השחקנים בתחילת כל עונה, לא כולל את השינויים שנעשו במהלכה, צילום: אלן שיבר

ווייד בולדווין הוא המשתכר הבכיר של הצהובים, ולמעשה ייכנס לנעליו של סקוטי ווילבקין, שלעזיבתו נתייחס מיד. שחקנים כמו אלכס פוית'רס ולורנזו בראון, שמגיעים מרוסיה, שם השתכרו בצורה מכובדת והיו בקיץ שחקנים מבוקשים, מרוויחים משכורות נאות. 

פוית'רס. מיליון דולר לעונה, צילום: זניט, האתר הרשמי

שני השמות היחידים שמגיעים ללא ניסיון יורוליג הם בונזי קולסון וג'ארל מרטין. קולסון נחשב כבר כמה שנים לאחד המכדררים הטובים ביבשת שלא משחקים במפעל אירופי בכיר, ומרטין הוא הימור כיוון שעד כה שיחק רק ב־NBA, בג'י־ליג ובליגה האוסטרלית.

את המקורות הכספיים לתקציב המוגדל ניתן ליחס בעיקר לחיסכון שנוצר בזכות עזיבתו של סקוטי ווילבקין, שאמור היה להשתכר בעונה הקרובה כ־1.8 מיליון דולרים, בנוסף לפיצוי הכספי הגבוה ששילמה פנרבחצ'ה, שלפי דיווחים עומד על כ־1.2 מיליון דולרים. גם 100 אלף הדולרים שהצהובים קיבלו מאנדולו אפס עבור אנטה ז'יז'יץ' תרמו לעלייה בתקציב.

בראון מול ווילבקין וז'יז'יץ'. זה שבא, ואלו שהולכים, צילום: אלן שיבר

התרומה של דיוויד
שכרו של המאמן עודד קטש, שנע בין רבע לשליש מזה שאמור היה לקבל צ'אבי פסקוואל - שנחשב למועמד המוביל של הצהובים לאייש את העמדה על הקווים, עזר לנציגה הישראלית ביורוליג להעמיד תקציב שחקנים גבוה יותר.

את אחד המהלכים החשובים בקיץ עשתה מכבי לפני שהחתימה את השחקן הראשון – עם החזרתו של דיוויד בלאט המנוסה כיו"ר הוועדה המקצועית של הקבוצה.

לפי גורמים המעורים בשוק השחקנים, כשבלאט מתקשר למועמדים פוטנציאליים - הסיכוי של הצהובים לצרפם עולה משמעותית, כמו גם היכולת להביאם בסכומים נמוכים ממה שדרשו תחילה. למשל, בעסקת בולדווין - השחקן היקר ביותר בסגל – לבלאט, שהביא את השחקן לאירופה לפני כמה שנים, היה חלק מכריע בהשלמת המהלך.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

השמות שהובאו גרמו לאוהדים לחזור ולהתרגש, וקצב מכירת המינויים עלה בתקופה האחרונה, בטח ביחס לרוח הנכאים ששררה בקרב הקהל לאחר הכישלון בחלק האחרון של העונה, ובעקבות אי־הגעתו של פסקוואל, שנחשב למועמד המועדף על האוהדים ועל ההנהלה. העונה של הצהובים תוכרע בעיקר על היכולת של קטש לחבר את הסגל החדש בזמן קצר. במכבי אין מאה ימי חסד - המאמן יצטרך לספק תוצאות ולהראות את ניצני הכדורסל שאליו הוא מכוון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר