טאקוונדו פראלימפי: אסף יסעור, שאיבד את שתי ידיו, זכה באליפות העולם

לוחם הטאקוונדו הפראלימפי, שנפגע בתאונה קשה בגיל 13, הוכתר כאלוף העולם (משקל עד 58 ק"ג) לאחר שזכה במדליית הזהב באליפות, שנערכת באיסטנבול

אסף יסעור. הטרלה או נגינה אמיתית?, צילום: באדיבות התאחדות הטאקוונדו העולמית

אסף יסעור בן ה-19, לוחם הטאקוונדו הפראלימפי, שאיבד את שתי ידיו כשהיה בן 13, זכה הערב (מוצ"ש) במדליית הזהב באליפות העולם, שנערכת באיסטנבול שבטורקיה במשקל של עד 58 ק”ג בדרגת מוגבלות K44 ולראשונה בקריירה עלה על הפודיום בתחרות עם התואר היוקרתי.

דקה לסיום הגמר מול אוזקאן הטורקי, התוצאה היתה צמודה עם 31:32 לזכות יסעור, אלא שמאותו רגע הישראלי השתלט על הגמר בדרך לניצחון 42:57 על היריב המקומי, ושחרר בסיום שאגת שמחה אדירה.

בשלב המוקדמות ניצח הלוחם בן ה-19 את אדיטיה צ'אוהאן מהודו בתוצאה 2:32! בשמינית הגמר הוא הביס 0:30 את גרסון מג'יה מגואטמלה, וברבע הגמר ניצח 10:16 את אנחטובשינזאיה אויונסורן ממונגוליה, ולמעשה הבטיח מדליה באליפות.

בחצי הגמר ניצח הלוחם שהגיע מרמת הגולן 4:13 את אסחט אקמטוב מרוסיה ועלה לגמר אליפות העולם בפרא-טאקוונדו. יצוין כי חלק מיריביו, אותם ניצח כשידו על העליונה בכל שלבי הקרב, דורגו גבוה ממנו בדירוג העולמי ערב התחרות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

יסעור איבד את שתי ידיו בתאונה שאירעה בגיל 13 לאחר שהתחשמל מכבל מתח גבוה. לאחר שהשתקם, הפך ללוחם פרא-טאקוונדו. הניקוד אותו כבר השיג בתחרות החשובה יעניק לו מקדמה חשובה בהשגת הקריטריון למשחקים הפראלימפיים – פאריס 2024.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר