בהפועל באר שבע זועמים על הנהלת מכבי נתניה, שהחליטה אתמול במשחק בין שתי הקבוצות (ולא בפעם הראשונה), להושיב את אוהדי היריבה ביציע העליון המרוחק יותר מהמגרש, דבר שפגע "בחוויית הצפייה" של כ-4,000 אוהדים, שהגיעו במיוחד לעודד את מובילת ליגת העל.
ביום שאחרי המשחק, המנהל המקצועי של הקבוצה אליניב ברדה, שלח מכתב דרך הרשתות לאייל סגל, בעלי מכבי נתניה, בו נכתב: "אייל סגל היקר, אני יודע שאתה מגיע לכדורגל מאהבה, באת מתוך הקהל ואתה יודע מצוין מה זה לשבת ביציע, לעודד, להרגיש חלק מהמשחק. אתמול בחרת להושיב את אוהדי באר שבע ביציע העליון, רחוק כל כך מהמגרש, לא חלק מהחוויה של משחק באצטדיון המדהים של נתניה.
"כמה חבל שמי שהגיע אתמול מבאר שבע נמנע מחווית צפייה של ממש", כתב ברדה, "אתה יודע, מילא אם היה מגיע בעלים מנותק ומושיב את אוהדי הקבוצה היריבה אי שם ביציע, אבל אתה? שיודע נפשו של אוהד, בחרת לקחת 4,000 אוהדי כדורגל (עזוב רגע את צבע החולצה שהם לבשו), ובפועל הרחקת אותם מחוויית המשחק. למה? את מי זה משרת? אינטרס לטווח קצר של משחק? מה עם מבט על האינטרס של כולנו - שלך, שלי של אוהדים, של אוהבי המשחק? רק כדי 'להקטין את השפעת אוהדי היריבה'?
"אתה איש יקר, ואני יודע שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אבל בוא נסתכל על זה במבט רחב - עזוב רגע מי אוהד איזו קבוצה, ההחלטה הזו פגעה בחוויית הכדורגל של 4,000 איש, חלק ניכר מהם ילדים, הדור הבא של האוהדים במגרשים. לבאר שבעים זה כבר לא יעזור, אבל אני מבקש ממך, עבור האוהדים של כל הקבוצות, לשקול שנית את הצעד הזה. בוא נקרב את הקהל למגרש, לא נרחיק אותו. בהערכה רבה על פועלך, אליניב ברדה".
כעבור שעתיים, סגל הגיב: “ראשית ולפני הכול, תודה ענקית מכל הלב לכל אחד ואחת מ-6,000 האוהדים שיצרו בשבועיים האחרונים אווירת ‘קופסא’ ב’יהלום’. הבלאגן שהתחיל בהכוונת הרכבים והעומס בחניונים, והמשיך בכניסות ובמדרגות ובמעברים, הגיע לשיאו ביציעי ההושבה. בתכנון הפרטני, הוספנו סדרן לכל גרם מדרגות ביציעי ההושבה, אך תוכניות לחוד ומצב בשטח לחוד. אם בסופו של תהליך אוהדים ששילמו ממיטב כספם, נפגעה הנאתם, האשמה היא שלי בלבד. נזדקק גם לסיוע שלכם בהגעה מוקדמת ובהקשבה לסדרנים, אך אנו נושאים באחריות”.
“שמעתי לא מעט תלונות על הושבת אוהדי ב”ש ביציע המזרחי העליון. מעולם לא שמעתי את אותם מלינים מתייחסים להושבתנו הקבועה, בקרן זווית בסמי עופר, בטדי, בבלומפילד ובטרנר, גם כשהאצטדיונים רחוקים מתפוסה מלאה”.
“לפני שבועיים, נקנסנו על התנהלות אוהדים, על פי בקשת חלקים מכם, הורדנו להבות תוך כדי התחייבות הקהל לפתרון יצירתי. במשחק בחיפה, בחר אוהד צעיר לזרוק כיסא ליציעי חיפה, השבוע נעמוד לדין והאוהד יישא בכל הנזק. אתמול נזרקו כוסות, מצתים ושאר ירקות לשטח המגרש, אנחנו נעבור על התיעוד והאחראים ישלמו ביוקר על הנזק הישיר והעקיף”.
“בנוסף, ניזוקו אתמול כיסאות באצטדיון, בסופו של משחק מוגש למועדון חשבון על כל הנזקים, שמשולם מתקציבנו השוטף. אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה להימנע מהנזק גם כאשר כולנו בדופק 200 וההתלהבות בשיאה. אני מכיר היטב את האמירות על העמדה לדין של אוהדים, לכן אנחנו נעשה כל מאמץ להגעה להסכמות, במקרים מסוימים נפעל באסרטיביות, כדי למנוע פגיעה בשמם הטוב של האוהדים ומועדון מכבי נתניה”.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו