אחים לנשק: לוקאס ותאו הרננדס למען הדגל הצרפתי

לפני כ־20 שנה, לוקאס ותאו הרננדס הבטיחו זה לזה שיום יבוא והם ישחקו יחד בבוגרים של אתלטיקו • אלא שמאז נפרדו דרכיהם, והערב יוכלו השניים להגשים את חלום הילדות במדי נבחרת צרפת

לוקאס. הערב מול בלגיה, צילום: רויטרס

לפני כ־20 שנים, בפתח מגרש האימונים של אתלטיקו מדריד, האחים תאו ולוקאס הרננדס הבטיחו זה לזה שיום יבוא והם ישחקו יחד בקבוצה הבוגרת של הקולצ'ונרוס. הם עברו דרך ארוכה זה לצד זה, אבל את ההבטחה לא הצליחו לקיים.

לוקאס, המבוגר מהשניים, עלה לקבוצה הראשונה כבר ב־2014, אבל אחיו הצעיר תאו הושאל לדפורטיבו אלאבס, נמכר לריאל מדריד וכך נפרדו דרכיהם בגזרת הקבוצות.

את מה שהבטיחו זה לזה לפני כ־20 שנים הם יוכלו לקיים הערב, דווקא בגזרת הנבחרות. לראשונה זומנו השניים על ידי דידייה דשאן לסגל נבחרת צרפת, שתפגוש הערב בחצי גמר ליגת האומות את איטליה, ובכך הפכו השניים לאחים הראשונים בסגל הצרפתי מאז הרב ופטריק רבלי ב־1974.

האחים הרננדס נולדו במארסיי בהפרש של שנה וחצי לבית שנשם כדורגל. האב, ז'אן פרנסואה הרננדס, היה בלם עתיר ניסיון ששיחק בין היתר בטולוז, סושו ובעיר הולדתם מארסיי. כשחתם ב־2000 באתלטיקו מדריד, המשפחה ארזה את החפצים ועברה לספרד כשהאחים עדיין לא בגיל בית ספר יסודי. תאו ולוקאס הלכו בעקבות האב והחלו לשחק באקדמיה של אתלטיקו, אלא שבדיעבד התברר שהאב הלך בעקבות הצרות שלו.

לוקאס. הערב מול בלגיה, צילום: אי-פי-איי

ב־2018, בראיון שהעניק לוקאס, סיפר הבכור שהאחים לא בקשר עם אביהם במשך 12 שנים, לאחר שיום אחד הוא פשוט נעלם וניתק מגע, כנראה בגלל חובות. הם נותרו עם האם לורנס, עם סבא וסבתא, ובעיקר זה עם זה.

"היו רגעים מאוד קשים", סיפר לוקאס ל"גרדיאן", "אמא עבדה שעות נוספות כדי להאכיל אותנו ולקחה אותנו למשחקים ואימונים. אני ותאו חייבים לה הכל, בזכותה אנחנו מצליחים להגשים את החלומות שלנו".

עד הערב, את החלומות האלה הם הגשימו בנפרד. לוקאס עזב את אתלטיקו מדריד ב־2019 ועבר לבאיירן מינכן תמורת שיא בונדסליגה של 80 מיליון יורו. בשתי הקבוצות הוא אסף תארים מקומיים ובינלאומיים, כולל זכייה בליגת האלופות עם הגרמנים. הוא גם היה חלק מרכזי בנבחרת הצרפתית שזכתה בגביע העולמי ב־2018, כששלושה חודשים לפני הטורניר הוא התלבט בין ספרד לצרפת. היה זה אנטואן גריזמן ששכנע אותו לבחור בחבורה של דידייה דשאן.

"לא יכולנו לדמיין דבר כזה"

תאו אמנם לא היה בגביע העולמי ברוסיה, אבל היה שותף לכמה הישגים עם ריאל מדריד, ובעונות האחרונות מככב ברנסנס של מילאן. לנבחרת של דשאן הוא זומן בפעם הראשונה בחלון הבינלאומי הקודם ואף ערך בכורה מול פינלנד, אבל לוקאס לא היה שם.

הפעם, לראשונה, הם יהיו יחד. "לא יכולנו לדמיין דבר כזה", אמר לוקאס לתקשורת המקומית; "זה רגע מדהים שאני ותאו צריכים ליהנות ממנו יחד עם כל המשפחה. אני בטוח שעבורם זה רגע ייחודי שמסב הרבה גאווה ואושר". לגבי האב, ב־2019 התראיין לוקאס ל"מארקה" ואמר: "כבר 16 שנים שאנחנו לא בקשר. אני לא יודע איפה הוא, מה הוא עושה, ואם הוא בחיים".

ללא האב, אבל עם אם שהצליחה לספק את כל מה שהיו צריכים, השניים עברו מסע שיגיע הערב לרגע שעליו לא העזו לחלום: להיות יחד בנבחרת. "נעבוד קשה ונדאג לעזור זה לזה", הכריז השבוע תאו, ואפשר להאמין לו. "זה יהיה מדהים לשחק יחד", הוסיף לוקאס.

מבחינת

דידייה דשאן."הם יכולים לשחק ביחד", צילום: EPA
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

, אין שום סיבה שזה לא יקרה כבר מול אלופת אירופה. "הם יכולים לשחק יחד", אמר נחרצות המאמן הצרפתי; "תאו לא ממש מגן ולא ממש חלוץ, אז אני מחשיב אותו כאחד הקשרים, ולוקאס יכול להיות בלם או מגן". לפי התיאום שהציגו השניים במסיבת העיתונאים הראשונה שאליה נקראו יחד, אין ספק שהאחים הרננדס מוכנים לשתף פעולה גם על המגרש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר