מייקל ג'ורדן נחשב בעיני רבים לגדול שחקני הכדורסל בכל הזמנים, ורבים אף רואים בו את אחד מגדולי שחקני הספורט בהיסטוריה. לאחר ששבר שיאים וזכה בעשרות תארים בליגת ה-NBA, פרש ג'ורדן ממשחק פעיל לפני יותר מ-20 שנה. בעוד רוב שחקני הספורט ברחבי העולם נעלמים מהתודעה הציבורית לאחר פרישתם, נדמה כי הפופולריות האדירה לה זוכה ג'ורדן לא פחתה, אם בכלל – היא רק הולכת ומתרקמת.
בזכות פופולריות זו, מצליח ג'ורדן להמשיך ולהחזיק במותג החולש על תחום מוצרי הספורט – מותג שנמצא כיום בין המובילים והחזקים ביותר בעולם. חוזי הפרסום השמנים והקולקציות החדשות של נעליים ומוצרי ספורט תחת שמו תמיד עוררו הדים ושיגעו את השוק בכל השקה, כשמיליוני צרכנים נוהרים אל החנויות, מה שמזרים לחברת נייק סכומי כסף עצומים מדי שנה.
כך, גם היום, 20 שנה אחרי שג'ורדן קפץ להטביע בפעם האחרונה, הוא עדיין מצליח להכניס סכומים ניכרים מדי שנה לשורת הרווח, ובסך הכל שוויו הולך ותופס גובה. השנה, לראשונה, הצטרף למועדון היוקרתי של "מיליארדרים", בו חברים רק אלה המחזיקים בהון של מיליארד דולר ומעלה.
מאחורי הצלחה כזו עומדת עבודה קשה אך משתלמת. על פי תחקיר, ג'ורדן מרוויח מדי שנה כ-100 מיליון דולר, כולם מהסכמים בתחום החסות והפרסום, הממשיכים להניב לו רווחים גם כיום. לשם השוואה, במהלך 15 שנות הקריירה שלו שיחק ג'ורדן בקבוצות והרוויח מהם בסך הכל 94 מיליון דולר.
בשנה החולפת, מכירות הנעליים הנושאות את שמו זינקו ב-17% והסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר. שווי המותג "ג'ורדן" עומד כיום על פי 10 ממכירות הנעליים של לברון ג'יימס, השחקן הגדול ביותר כיום. נעליים מקו המוצרים של ג'ורדן שולטות כיום ב-58% משוק נעלי הכדורסל בארה"ב, ששוויו הכולל עומד על 4.2 מיליארד דולר בשנה, ונתח השוק שלהן רק הולך וגדל.
האסטרטגיה של ג'ורדן ונייק היא תמיד לרענן את הקולקציות שמציעים, ובמקביל להפסיק את מכירת הדגמים הישנים. מחיר ממוצע לזוג נעליים עומד על 180 דולר, ובחברה מעריכים כי כבר בשבוע הראשון של מכירת דגם חדש, ההכנסות עשויות להגיע ל-180 מיליון דולר.

