"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

להצדיע לעם שלא משאיר אף אחד מאחור

בזמן שבחוץ התנהלו ויכוחים על אשמה ורייטינג, הלוחמים בשטח אטמו אוזניים והמשיכו לסרוק כל מנהרה כדי להשיב אחים הביתה • להם אפשר לומר רק דבר אחד - תודה

,עודכן
0השמעה
חיילי צה"ל באתר מציאת גופתו של רן גואילי. צילום: דובר צה"ל


יש רגעים שבהם מילים מתקשות לשאת את גודל השעה. הרגע הזה שבו עם שלם עוצר נשימה, ובניו ובנותיו השבויים המעונים חוזרים הביתה, הוא אחד מהם.

יהונתן בני, אתה מביט מלמעלה וכולך גאווה - על המשימה שהושלמה, ועל העם הזה שידע להתכנס סביב אמת אחת פשוטה וברורה: לא משאירים אף אחד מאחור. לצידך עומדים שם הגיבורים - החיילים והלוחמים, אלה שזרמו בהמוניהם אל תוך הסכנה. הם לא התייצבו בגלל החובה וצו 8 - הם באו בשם הזכות וצו הלב שהורה להם שלא מוותרים, לעולם.

הם לא חישבו רווח פוליטי, לא שקלו רייטינג ולא ביקשו מחיאות כפיים. הם נכנסו שוב ושוב אל תוך החושך, הסתערו תוך סיכון חיים ממשי, כדי להוציא אחים ואחיות משיני הרוע. היו מהם שלא הגיעו אל היעד הנכסף, ושילמו בחייהם על החזרת אחיהם. חבריהם לא נשברו, המשיכו ללכת, לסרוק כל אבן, כל מבנה וכל מנהרה, גם כשהלב נעשה כבד והימים הפכו ארוכים מנשוא. הם עשו זאת ולא הביטו לאחור, אל אנשים שבחרו לנהל מלחמות פנימיות מזיקות ומיותרות על מי יותר אשם ולמי יותר אכפת מהחטופים. החיילים הגיבורים האלו המשיכו לחפש את אחיהם תוך שהם אוטמים אוזניים בסלידה מקולות שעלו מהכנסת, מאולפני החדשות, מפאנלי פרשנים ומציוצים ברשתות החברתיות.

הם נשארו ממוקדים בדבר אחד בלבד: להציל חיים. הנחישות והאומץ שלהם הם שדחפו את המדינה כולה, את העם, את הממשלה, ואף את נשיא ארה"ב - להיות שותפים, כל אחד בדרכו, במאמץ להשיב את בנינו ובנותינו הביתה.

דווקא ברגע הזה, אני מבקש דבר אחד פשוט מאנשים שהשבתת השמחה הפכה להם למטרה ולאמנות: אנא, יום אחד של שקט מה"אבל". הפוגה מניתוחי הפרשנים. הפסקה מהשאלה מה היה קורה אם, מה עוד מצפה לנו ומה לא הושלם. כן, יש עוד משימות. כן, הדרך ארוכה. אבל לפחות ליום אחד אפשר פשוט לשמוח ולומר תודה: תודה לחיילים שלנו שזרמו בהמונים אל תוך האש. תודה לנופלים שבמותם ציוו לנו ערבות. תודה למתגעגעים שנושאים את הכאב בלי לוותר על התקווה. תודה לממשלה על ההובלה. תודה לעם הזה שיודע להתעלות גם ברגעים האפלים ביותר.עם שבניו לעולם לא יופקרו לזר. היום אנחנו מצדיעים. בלי פלפולים. בלי ציניות. פשוט מצדיעים.


הכותב הוא מייסד תיאטרון "אספקלריא" ואביו של סמ"ר (מיל') אלישע יהונתן לובר ז"ל שנפל בעזה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר