פירוז תמורת הסכם

זה הזמן להתעקש על פירוז וביטחון תמורת "העסקה הגדולה": פעולה אקטיבית של הקואליציה איתנו לפירוז הגורמים העוינים סביבנו: • זו השעה להשמיד את תכנית הגרעין של איראן ולעקור את חמאס, חיזבאללה ושאר זרועות התמנון

אירן בדרך לפצצה. הכור הגרעיני בבושהאר, צילום: AFP

בשבוע שלאחר 7 באוקטובר, עת ארה"ב נעמדה בעוז לצד ישראל וביידן אמר בנחרצות "Don't", נחתם למעשה הסכם הסדרה עם הסעודים והפלשתינים.

המתקפה האיראנית והירתמות חברי הקואליציה לסיכולה, חיזקה עובדה זו. התשלום עבור אותה תמיכה יהיה מעורבות גדולה והסכם הסדרה, טרם ברור אם וכיצד הדבר ישרת את עם ישראל.

לארה"ב ולמדינות העולם החופשי יש אינטרס כלכלי ואנרגטי ליצירת קואליציה במזה"ת עם מדינות ערביות, סוניות ומתונות כנגד גורמים רדיקליים מוסלמים.

לביידן יש אינטרס לעשות זאת מהר, לפני הבחירות בארה"ב בנובמבר. אם יספיק לסגור את "העסקה הגדולה" שטראמפ יריבו הבטיח, הדבר יקנה לו ניצחון במגרש של טראמפ. צחוק הגורל.

מנגד, האיום המוסלמי על העולם החופשי בכלל ועל ישראל בפרט ברור וקיומי, וברורה חולשתם של נסיגות והסדרים רכים, שקשה לאכוף.

ועוד ברור לכולם כי אויבינו הולכים ומתקדמים, מחכימים ומשתפרים טכנולוגית, ולצערנו הם לא יפסיקו.

יש להשמיד בשיטתיות כל ניסיון התעצמות כנגדנו, גם במחיר כבד.

למדנו בדרך הקשה שהכלה לא עובדת - חייבים לעקור מן היסוד איומים של איראן, חיזבאללה, חמאס, מיליציות בסוריה ובעיראק, חות'ים, וכל הבאים עלינו לכלותנו.

אל מול מציאות זו, האינטרסים של ארה"ב וחברי הקואליציה מצד אחד וההכרה המוחשית בצרכים הביטחוניים שלנו מצד שני - צריך לנצל הזדמנות.

זה הזמן להתעקש על פירוז וביטחון תמורת "העסקה הגדולה".

זו ההזדמנות לחתום על הסכם עם סעודיה, בתמורה - ורק בתמורה - לפעולה אקטיבית של הקואליציה איתנו לפירוז הגורמים העוינים סביבנו.

זו השעה להשמיד את תוכנית הגרעין והמעופפים של איראן, להחלישה כלכלית ולעקור את היכולות הצבאיות של חמאס, חיזבאללה ושאר זרועות התמנון.

בשלב השני, המותנה בפירוז, ישראל תסכים לפעול להסדר שכנות טובה עם הפלשתינים כל זמן שביטחוננו יובטח. 

למדנו בדרך הקשה שהכלה לא עובדת - חייבים לעקור מן היסוד איומים של איראן, חיזבאללה, חמאס, מיליציות בסוריה ובעיראק, חות'ים, וכל הבאים עלינו לכלותנו. אל מול מציאות זו, האינטרסים של ארה"ב וחברי הקואליציה מצד אחד וההכרה המוחשית בצרכים הביטחוניים שלנו מצד שני - צריך לנצל הזדמנות

על ישראל לדרוש שליטה במעברים יבשתיים, ימיים ואוויריים, יצירת אזורי חיץ משמעותיים, הבניית חופש פעולה ביטחוני בשטחים הפלשתיניים, הפעלת מערכת ענישה על הסתה וחינוך מסית, נקיטת פעולות נגד התעצמות בחסות, במימון ובתמיכה של הקואליציה, הבטחת שמירה על גושי התיישבות, חסות מצרית לניהול אזרחי בעזה וחסות ירדנית ביו"ש, ועוד מנגנונים שישאירו את השליטה בביטחון ובמניעת התעצמות בידי ישראל בגיבוי הקואליציה.

זו ההזדמנות לקבוע רף ביטחוני גבוה מאוד לעסקה. ההשלכות ברורות לכולם, והקואליציה לחוצה להשיג את ההסכם.

ימין ממלכתי חייב לפעול למען ביטחון מדינת ישראל וההתיישבות, בחוכמה, במקצועיות ובאומץ.ואולי מעז ייצא מתוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר