לאחר שנים רבות של חילוקי דעות קיימת הסכמה בין משרדי החינוך והאוצר - בתמיכת ראש הממשלה - על העמדת החינוך בסדר עדיפות גבוה, וראיית החינוך כמנוף מרכזי לקידום החברה והכלכלה בישראל. הצלחנו להגיע לרפורמה מוסכמת לקידום מעמד המורים ומערכת החינוך כולה. זאת, בזכות שילוב ידיים ועבודה מאומצת בראש ובראשונה של שר החינוך גדעון סער, עם יו"ר ארגון המורים, הממונה על השכר באוצר וצוותו והממונה על התקציבים וצוותו. הרפורמה בחטיבה העליונה משלימה מהלך של רפורמה כוללת במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה, המגובה בתוספת תקציב משמעותית של מיליארדי שקלים. המתווה של הסכם "עוז לתמורה", שנחתם עם ארגון המורים בבתי הספר העל-יסודיים, הוא ציון דרך חשוב מהיבטים פדגוגיים, ערכיים וחברתיים; רפורמת "עוז לתמורה" מציבה את התלמיד כיעד מרכזי לתשומת הלב הערכית-פדגוגית ולמשאבים הלוגיסטיים-כספיים. מטרתה להביא לפרופסיונליזציה של מקצוע ההוראה, לשפר את תפוקות המורים והמנהלים, לצמצם את השחיקה הרבה במקצוע ההוראה ולהעלות את המוטיבציה. באמצעות הרפורמה השתדלו כל השותפים להפוך את בית הספר למקום בטוח שטוב ואפשר לרכוש בו השכלה ומיומנויות ולספוג בו ערכים. בזמן השהייה הארוך של המורים עם התלמידים יש פוטנציאל לסייע לתלמידים בפתרון בעיות חברתיות ורגשיות, להגביר את הקשר בין התלמיד למורה ולהביא לעלייה ברמת האמון בין מורים לתלמידים ולהורים. הניסוי שנערך בחמישה בתי ספר שיישמו את רפורמת "עוז לתמורה" הוכיח שהפוטנציאל לקידום ההישגים של כל התלמידים הוא גדול, וששביעות הרצון של עובדי ההוראה רבה, במשתנים שונים. העלאת שכר המורים בצורה משמעותית היא מימד מרכזי בשיפור איכות וטיב ההוראה. זהו אחד המרכיבים בדרך להפוך את מקצוע ההוראה למקצוע בעל מעמד של יוקרה, המושך כוחות איכותיים לבתי הספר. אין ספק שכוחות רעננים וחדשים יראו בהוראה אתגר חברתי, חינוכי ואישי. התקציב שאושר אמש והחתימה על מתווה ההסכם מוכיחים כי מדינת ישראל החליטה להשקיע הלכה למעשה במשאב ההון האנושי - בראש ובראשונה במערכת החינוך - שהיא השקעה בעתיד האומה. הכותב הוא מנכ"ל משרד החינוך