הרב ברלנד | צילום: אי.אף.פי

להוקיע את ברלנד עכשיו

השר מאיר פורוש סייע לעבריין המין אליעזר ברלנד ולא בפעם הראשונה • שתיקת הח"כים החרדים וחברי הקואליציה כולה רועמת ופסולה • זה קו אדום שעליו צריכים השרים והח"כים החרדים לומר לפורוש ולמפלגתו עד כאן

"הרב אליעזר ברלנד לא יוכל לטוס לקראת ראש השנה לעיירה אומן שבאוקראינה, זאת לאחר שדיבר באחד משיעוריו בשבח הפלישה הרוסית למדינה".

לכאורה ידיעה שולית, נישתית, שלא אמורה לעניין את מי שאינו נמנה עם חסידיו.

מה שכן אמור לעניין את כלל הציבור הוא שמי שניסה לסייע לברלנד הוא לא אחר מאשר השר מאיר פורוש, הפרויקטור מטעם הממשלה לריכוז הנסיעה של חסידי ברסלב לאומן.

השר טרח ללכת לפגישה עם שגריר אוקראינה בישראל, ואף שלח בעניין מכתב לבית משפט באוקראינה, אבל נענה בשלילה.

אתמול הסביר, שהוא בסך הכל עזר לחסיד לבקר את האדמו"ר שלו. 

כדאי לדעת שזו לא הפעם הראשונה שבה פרוש פועל למען ברלנד. קדמו לכך ביקור בבית החולים בזמן שהלה שהה בחלופת מעצר; היה גם ביקור לפני הבחירות; וכמובן - מתן ההיתר לקהילתו לקיים טקס במירון, תוך העלמת עין מהעובדה שההדלקה תבוצע בפועל על ידי ברלנד.

פרוש הוא נציגן של החסידויות הקטנות במפלגתו ובכנסת. במסגרת זו הוא מייצג גם את קהילתו של ברלנד.

יש לו אף עניינים פוליטיים בירושלים ולברלנד יש כוח בעיר. אבל כוח ומחויבות פוליטיים לא אמורים להכשיר כל שרץ.

למי ששכח מי זה ברלנד, נזכיר כי המרכז הישראלי לנפגעי כיתות הכריז על קהילתו: כת.

האדם הורשע בעבירות מין ובתקיפה, ואף בקבלת דבר במרמה, עושק, עבירות מס והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ועוד. מהאשמות אחרות, חמורות יותר, הוא חמק, וחסידיו רדפו ותקפו את מי שהתלונן נגדו.

איך שלא תהפכו את זה, לא מדובר בדג רקק, וכפי הנראה גם לא באדם שנפל, התחרט, יושב בבית בשקט ושולח מכתבי התנצלות לסובבים.

מאסרו האחרון קוצר מפאת חוסר מקום בכלא, ולאחר ששוחרר שב להנהיג את קהילתו.

שוב הוא המנהיג, הוא הכתובת, הוא האדם שאין לערער אחריו. מישהו בודק שהוא לא פוגע שוב בנשים? שלא חזר לנצל חולים?

שתי קבוצות עוקבות בדריכות כיצד מתקבלים עברייני מין מורשעים בחברה. הראשונה היא נפגעי ונפגעות עבירות מין, והשנייה היא קבוצת הפוגעים והפוגעות. עבור אלה, היחס של החברה בכלל ויחסם של נבחרי ציבור בפרט הם סוג של תמרור.

ככל שעברייני מין מקבלים לגיטימציה, ככל שהם הופכים לרצויים - כך נושמים הפוגעים לרווחה ויודעים שהם יכולים להמשיך במעשיהם הקשים, כי גם אם יום אחד ייתפסו, תמיד יהיה מי שיקבל אותם בחזרה. מנגד, הנפגעים מקבלים את המסר שלא שווה להם להתלונן. גם ככה קשה מאוד להרשיע אדם בעבירות מין, אז הם ממשיכים לסבול ולשתוק.

מי שישלמו את המחיר החברתי על מעשיו של פרוש לא יהיו רק הנפגעים מהקהילה של ברלנד (דבר חמור כשלעצמו), ואפילו לא רק המגזר שלו, שכבר חזה בתמיכה שהעניק יעקב ליצמן לעבריינית המין מלכה לייפר. זה לא נעצר שם. לא מדובר במעשה פרטי. זו התנהלות ציבורית, חוצת מגזרים, גילים, ימין ושמאל.

לכן שתיקת הח"כים החרדים וחברי הקואליציה כולה רועמת ופסולה. בכל קואליציה המפלגות והחברים בולעים צפרדעים שהעמיתים מאכילים אותם. שיטת השלטון הזו גורמת לאיזונים ולפשרות בתוך הממשלה, אבל כאן מדובר בצפרדע אחת יותר מדי. צפרדע שאסור לבלוע. קו אדום שעליו צריכים השרים וחברי הכנסת החרדים, ובכלל כל מי שיש לו חלק בממשלה הזו, לומר לפורוש ולמפלגתו עד כאן.

לא פועלים למען עבריין מין מורשע, לא משתדלים למען מנהיג כת, גם אם הוא חלק מהכוח הפוליטי שלך. את המעשים האלה ואת האדם הזה צריך להוקיע.

למען הנפגעים במגזר שלכם, ולמען מוסריות החברה כולה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו