יפה בן דוד | צילום: אריק סולטן

יפה בן דויד, ביי

יפה בן דוד, עזבי אותנו וקחי איתך גם את הפוזה של הלוחמת ושליחת עם ישראל כולו לענייני חינוך וערכים • אף אחד לא קונה את המשחק הזה

ניתן להניח שחלק נכבד מהודעות הווטסאפ שנשלחו במשקי הבית בישראל בשבועות האחרונים, הכילו את המילים "בייביסיטר", "פנויים?" וכמובן "עבודה מהבית". ככה זה כשההורה הישראלי מקבל בדקה ה־90 הודעה שנפתחת באינפורמציה לא מעניינת כמו "פיצוץ במו"מ" ומסתיימת במילים "שביתה" - צריך לאלתר.

כשחושבים על כך, שביתת המורים האחרונה (כמו המאות שקדמו לה) היתה סוג של איסרו חג: מעין גזירת גורל ישראלית שאיש ביקום לא מבין את פרטיה, אבל מבין יופי שבגלל אותם פרטים הוא מפסיד יום עבודה ושאין מה לעשות כי "ככה זה".

לראשונה זה המון זמן, גם האדוקים שבמטורללי הסוציאליזם וקדושת ועדי העובדים, נתפסו כשהם מעקמים פרצוף ומביעים תמיכה יבשה מהרגיל, וגם זאת עקב התניה פבלובית. מתברר שגם הם חיפשו בייביסיטר במפתיע.

כן, הסדק שהתרחב בהנחה השקרית והמשווקת היטב שכלל המורים בישראל הם לא עובדים חומרניים ורודפי ממון כמונו ההורים, כי אם קדושים מעונים מעולם הנצרות שסבלם הבלתי יתואר נועד לכפר על חטאינו.

כבן למשפחה עמוסה במורים ואנשי חינוך, אני קורא ליפה בן דויד: באמא שלך, עזבי אותנו.

עזבי וקחי איתך את המורים שלעיתים מרוויחים כפול ויותר ממורים טובים, בגלל ותק וקביעות.

קחי איתך את תלושי השכר ההזויים, שמזכירים סוגיה ארמית במסכת בבא קמא, אבל מסובכים הרבה יותר.

קחי איתך את החופשים ההזויים (בחנוכה מדליקים נרות? סיבה לחופש, כי ככה).

קחי איתך גם את הפוזה של הלוחמת ושליחת עם ישראל כולו לענייני חינוך וערכים. במציאות שבה בכל(!) אחד מבתי הספר בישראל יש לפחות מורה מחריד אחד שפשוט אי אפשר לפטר, אף אחד לא קונה את המשחק הזה.

קחי איתך את כתבות השער והראיונות המתחנפים שהיח"צ היקר שלכם רכש בהון תועפות.

אה: בבקשה, קחי איתך באותה השקית גם את גלגולי העיניים וגם את הפרצוף המזועזע מלאכותית מהגילוי המצמית שרוב עם ישראל לא מעריץ את הגזע שנקרא "מורים", אלא מעריץ מורים טובים. והוא גם מנסה להתרחק ממורים גרועים כמו מהרפס (וכאמור לא תמיד מצליח, כי הם פרח מוגן).

קחי איתך את המערכת המיושנת וקחי הכל, הכל! אנחנו נצליח לשרוד, אני מבטיח.

אמנם יהיו לנו בתי ספר רק עם המורים שנרצה ולא עם המורים שהונחתו, ואמנם נשלם לטובים, יפה, וניפרד בידידות ובקלות מאלו שלא.

ואמנם תהיה אצלנו תחרות שבגללה, לא עלינו, הרמה תעלה בהכרח בכל בתי הספר לעומת הרמה המביכה כיום בשם עיקרון ריק ואינפנטילי של שוויון, ואמנם ואמנם ואמנם.

אבל את המסר שאת רוצה להעביר, הבנו: אנחנו רעים ומפונקים, אתם שליחים סגפנים שמשחר הולדתם רק חלמו לחנך את ילדינו. הכל בסדר. רק תעזבי, יפה. לכי.

אה, וקחי איתך גם את איסרו חג. להבא אולי תנסי לתזמן ליום הזה את החתונה של הילד שלך. ומזל טוב כמובן, מכל הלב. שמלה מהממת. לכי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו