אקלים משוגע: שלג ירד במדינת פלורידה

פתיתים לבנים כיסו אזורים נרחבים בצפון מערב "מדינת השמש" בארצות הברית, באירוע אקלימי חריג • בשבוע שעבר פרצו שריפות גדולות במדינת קולרדו בעקבות מזג אוויר חם ויבש מהרגיל

שלג נדיר במדינת פלורידה

אירועי מזג האוויר הקיצוני לא מפסיקים לפקוד את ארצות הברית. לאחר שבשבוע האחרון פרצו שריפות חריגות בקולורדו ולאחריהן ירד שלג כבד, ביממה האחרונה קרה אירוע חריג נוסף.

הטמפרטורות צנחו אל מתחת לאפס ופתיתי שלג ירדו באזור הפנהנדל שבצפון מזרח פלורידה, אירוע שהדהים את התושבים, שאינם רגילים לראות את הפתיתים הלבנים בסביבה הטרופית של מפרץ מקסיקו. גם המדינה השכנה אלבמה נצבעה בלבן במחוז הגובל בפלורידה. מדובר באזור מפרץ מקסיקו, שבו הסיכוי לשלג הוא נמוך במיוחד.

רבים שיתפו תמונות וסרטונים של השלג היורד. גם משרד השריף של העיר אוקולוסה פרסם תיעוד וכתב: "איזה שינויי טמפרטורות - מ-75 מעלות פרנהייט (כ-24 מעלות צלזיוס) בשלוש אחר הצהריים לשלג בשלוש לפנות בוקר".

טיפאני קריל, תושבת דפוניאק ספרינגס, שתיעוד של השלג צולם במצלמת האבטחה שלה, סיפרה לתקשורת המקומית: "די התרגשתי לראות שלג, אבל קר מאוד. לפחות אני סוף סוף משתמשת בתנור החימום שלי".

לפי שירות מזג האוויר הלאומי האמריקני הפעם המתועדת הראשונה שבה ירד שלג בדרום פלורידה הייתה ב-1977 אז הגיעו הפתיתים הלבנים עד לאזור מיאמי ביץ'. אמנם שלג הפעם הוא בצפון המדינה, אך גם במקרה זה מדובר באירוע חריג ולא שגרתי.

בשבוע שעבר פקדו את מדינת קולורדו בארצו תהברית שריפות חריגות במיוחד לאחר מזג אוויר חם ויבש במדינה ההררית בחודשי החורף. עשרות אלפי תושבים נאלצו להתפנות מבתיהם מחוץ לדנוור, כאשר שריפות בר הניזונות מרוחות של מעל 100 קמ"ש כיסו חלקים משתי ערים ושרפו כ-580 בתים, בית מלון וקניון.

נזקי שריפת הענק מרשל בקולורדו, צילום: איי.אף.פי

לפחות שבעה נפצעו בשריפות שהחלו ביום חמישי בבוקר בצורה יוצאת דופן בעקבות שלכת יבשה במיוחד וחורף כמעט נטול שלג. השריף של מחוז בולדר, ג'ו פל, הודה שעוד פציעות וגם מקרי מוות עלולים להתרחש בגלל עוצמת השריפות שמתפשטות במהירות באזור. מומחים במדינה טענו כי מזג האוויר החריג קשור 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר