נחשף: ג'פרי אפשטיין שילם חצי מיליון דולר למתלוננת נגד הנסיך אנדרו

בית המשפט בניו יורק התיר לפרסם את ההסדר בין עבריין המין המנוח לווירג'יניה ג'ופרה, שמנהלת מאבק משפטי כדי להוכיח שאנדרו היה מעורב בניצול מיני של קטינות • במסגרת העסקה הסכימה ג'ופרה להסיר תביעות כנגד מעורבים אחרים • השופטים יקבעו אם הסכמתה מונעת תביעות נגד הנסיך אנדרו

הנסיך הכחיש את כל הטענות של ג'ופרה // צילום: אי.פי.איי

הקשרים בין עבריין המין המנוח ג'פרי אפשטיין לבין הנסיך אנדרו שוב עלו לכותרות, לאחר שבית המשפט בניו יורק הסכים היום (שני) לפרסם את פרטי ההסכם בין אפשטיין לבין וירג'יניה ג'ופרה, שמנהלת בשנים האחרונות מאבק משפטי כדי להוכיח כי הנסיך היה מעורב באופן פעיל בניצול המיני לכאורה של קטינות על-ידי אפשטיין. 

מדובר בהסדר בתביעה אזרחית שגובש בין ג'ופרה נגד אפשטיין, במסגרתה היא פוצתה על המעשים שלכאורה ביצע בה אפשטיין. המיליארדר האמריקני הסכים לשלם 500 אלף דולר, אף שלא הודה בעבירות כלשהן, שלפי החשד כוללות איסוף קטינות ברחבי ארה"ב וסרסורן. 

וירג'יניה ג'ופרה. מנהלת מאבק משפטי נגד הנסיך אנדרו, צילום: איי.פי

במסגרת אותו הסדר עם אפשטיין משנת 2009, הסכימה ג'ופרה להסיר תביעות כלשהן מ"כל אדם או ישות שיכולים להיות נאשמים". אף שאנדרו אינו מוזכר בפרטים שפורסמו, ייתכן שהאחריות המשפטית בתביעה הנוכחית נגדו עדיין קיימת. השופט בניו יורק שמנהל את התביעה נגד אנדרו, יצטרך לקבוע אם ההסכמה על הסרת התביעות מונעת את קידום התביעה נגד התשיעי בסדר הירושה לכתר הבריטי, שנלחם בכל כוחו למנוע מצב שהוא יצטרך להעיד.

גיליין מקסוול וג'פרי אפשטיין. אישומים בגין סחר בקטינים לטובת מין, צילום: GettyImages

בתוך כך, ביום שלישי צפוי דיון נוסף בתביעה. הנסיך הכחיש את כל הטענות של ג'ופרה נגדו, אף שיש תמונה מפורסמת שמראה את הנסיך וג'ופרה ביחד. כזכור, אפשטיין התאבד עוד לפני שהתחיל משפטו, אך הסייענית שלו, גיליין מקסוול, הורשעה לאחרונה בכך שעזרה לו לגייס ולסרסר חלק מהנפגעות בפרשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר