ארה"ב לוחצת על מדינות אירופה שלא לבקר את איראן בנושא הגרעין

ה"וול סטריט" ג'ורנל דיווחו מפי בכירים בממשל כי בוושינגטון חוששים שמצבה של הרפובליקה האסלאמית הוא בלתי יציב ומבקשים להימנע מעימות איתה • באירופה מעמיק החשש מפני תוכנית הגרעין של טהרן, לאחר שסבא"א דיווחו כי לאיראן חומר לשלושה ראשי נפץ גרעיניים

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. . צילום: רויטרס

ניהול הסלמה או בריחה מהמציאות? וושינגטון הפעילה לחץ על מדינות אירופה שלא לבקר את איראן בנושא תוכנית הגרעין שלה, כך דיווח הבוקר (שני) העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל".

על פי הדיווח, הלחץ על מדינות אירופה נעשה תוך שאיפה שלא להביא להסלמה נוספת בין המערב ואיראן עד הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחודש נובמבר.

ראש סבא"א, רפאל גרוסי, מתבטא בעד הסכם גרעין עם איראן // צילום: רויטרס

בנוסף, גורמים בתוך הממשל סיפרו לעיתון כי בוושינגטון חוששים שאיראן במצב "לא יציב" בעקבות מותו של נשיא המדינה, אברהים ראיסי, בתאונת מסוק בשבוע שעבר. הדבר עולה בקנה אחד עם שאיפתו של ממשל ביידן להגיע לסיכומים חדשים מול איראן סביב תוכנית הנשק הגרעיני שלה.

מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם צפויה להתכנס בחודש הבא ודיפלומטים רבים באירופה הביעו חשש מההתקדמות שביצעה איראן לעבר החזקה בכלי נשק אטומיים. על פי דו"ח של סבא"א איראן מחזיקה במספיק חומר גרעיני מועשר על מנת לייצר שלושה ראשי נפץ גרעיניים בתוך שבועות ספורים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר