"נרדפתי על ידי הצבא הנאצי, לא הייתי אמורה להיות כאן": אירועי יום השואה סמוך לאוניברסיטת קולומביה

"מחויבתנו להראות לאויבים שלנו שלא תהיה סובלנות כלפי אנטישמיות", אמר השגריר ארדן סמוך למעוז ההפגנות האנטישמיות בניו יורק • "אני קורא ליהודים לבוא לקולומביה - הקול שלכם נדרש בכל חדר ובכל אזור באוניברסיטה", אמר סטודנט יהודי שלומד קמפוס

"הקול שלכם נדרש בכל חדר ובכל אזור באוניברסיטה", סטודנטים יהודיים מאוניברסיטת קולומביה \ ללא קרדיט

לעולם לא עוד - גם בניו יורק: מאות תומכי ישראל הגיעו אתמול (שני) לאירוע יום השואה שיזם ארגון IAC (ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית), שהתקיים בסמוך לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק - מעוז המחאות הפרו-פלשתיניות.

המשתתפים הרבים שמילאו את הרחובות הסמוכים לאוניברסיטה הניפו דגלי ישראל וארה״ב, יחד עם שלטי חטופים וקראו להשבתם המיידית.  מספר סטודנטים יהודים שלומדים בקולומביה שיתפו את סיפורם האישי מהקמפוס בו החלה תנועת המחאה הפרו-פלשתינית ששטפה את הקמפוסים בארה״ב. ״לא נהיה יותר ׳היהודיים השקטים׳. היום, יותר מתמיד, אני קורא ליהודים לבוא לקולומביה, הקול שלכם נדרש בכל חדר ובכל אזור באוניברסיטה - אנחנו לא נתנצל על הקיום שלנו״, אמר אחד הסטודנטים לתשואות הקהל.

אילן קאר, מנכ״ל IAC, צילום: IAC

אילן קאר, מנכ״ל IAC, פתח את האירוע באומרו כי ״"השואה לא התחילה במחנות ההשמדה, לא בירי המוני באזורים של מזרח אירופה, ואפילו לא בסבל שיצא מתוך הגטאות. היא התחילה בתנועות אנטישמיות ששטפו את החברה והשתלטו על בתי ספר ואוניברסיטאות. השואה נבטה מצלחת הפטרי המטונפת של שנאת היהודים".

קאר הוסיף כי “אנחנו כאן כדי לכבד את ששת מיליון אחינו ואחיותינו שנרצחו, ולהחליט בשמם שנילחם בנגע האנטישמיות הגואה בכל מקום ובכל מקום, כולל בקמפוסים שלנו".

"מילים עודדו אירופאים מתורבתים להשמיד את עמנו", ארדן,

שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, השווה בנאומו את רדיפת היהודים בשואה לגילויי האנטישמיות המתגברים בארה״ב. ״השואה לא התחילה עם הרצח ההמוני של היהודים, אלא באמצעות מילים. מילים הרעילו את המוחות והנפש של רבים, מילים עודדו אלימות. מילים עודדו אירופאים מתורבתים להשמיד את עמנו". ארדן הוסיף כי ״היום אנחנו ב-2024, לא 1934. היום יש לנו מדינה יהודית חזקה וליהודים ברחבי העולם יש יותר מקול. יש להם כוח והשפעה, וזה מחוייבתנו להראות לאויבים שלנו שלא תהיה סובלנות כלפי אנטישמיות״.

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אופיר אקוניס, הציג בנאומו מגן דוד שנמצא באחד הבתים בכפר עזה אשר הותקף ב7 באוקטובר. ״היום אנחנו לא מפחדים אלא גאים להיות יהודים, ציוניים וישראליים״, אמר אקוניס בנאומו.

״היום אנחנו לא מפחדים אלא גאים להיות יהודים, ציוניים וישראליים״, אקוניס,

טובה פרידמן, שורדת שואה, דיברה גם היא באירוע ושיתפה את סיפורה האישי המרגש. ״אני לא הייתי אמורה להיות פה איתכם בכלל״, היא אמרה לקהל הגדול וסיפרה כיצד ילדים יהודיים נרדפו על ידי הצבא הנאצי.

מפגן תמיכה גדול בישראל צמוד לאונסיברסיטת קולומביה, לרגל אירועי יום השואה,

באירוע נצפו כוחות ביטחון מוגברים של משטרת ניו יורק ככל הנראה לאור הקרבה לקמפוס וכן בשל המתיחות שעודנה נותרה מגל המחאה הפרו-פלשתיני. זהו אחד ממפגני התמיכה הגדולים שנערכו בעיר מאז גל המחאות האלימות בעיר, אשר משך אליו קהל לא רק ממנהטן אלא גם מרובעים נוספים בניו יורק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר