נשיאת אוניברסיטת קולומביה: הצענו לבחון משיכת השקעות מישראל, המפגינים סירבו

במהלך שיחות עם הסטודנטים הפרו פלשתינים שהתבצרו במבני הקמפוס, הציעה הנשיאה ל"משוך" כספים המשוקעים בישראל • בנוסף הציעה לבחון את הגישה ל"תוכנית התארים המושתפים" • לאחר סירובם, נכנסה המשטרה לפנותם

מפגינים פרו פלשתינים השתלטו על בניין באוניברסיטת קולומביה // מתוך X

נשיאת אוניברסיטת קולומביה מינוש שאפיק פרסמה אתמול (רביעי), הודעה המסבירה את החלטתה לפעול לפינוי המפגינים הפרו-פלשתינים בכוח ממבני הקמפוס בהם התבצרו. בהודעה כתבה הנשיאה כי במסגרת המו״מ עם המפגינים, הציעה הנהלת האוניברסיטה לבחון מחדש את השקעותיה בישראל.

המחאה באוניברסיטת קולומביה, צילום: אי.פי

״הסגל האקדמי הקדיש את שמונת הימים האחרונים למו״מ כנה עם נציגי המפגינים״, כתבה שאפיק, ״אך לא הצלחנו להגיע להסכמות״. הנשיאה חושפת כי במהלך השיחות עם המפגינים הציעה האוניברסיטה לשקול הצעות ל״משיכת השקעות״, כאשר היא מכוונת לדרישת המפגינים שהאוניברסיטה תחדל מלהשקיע בישראל. עוד מוסיפה הנשיאה, כי הוצע למפגינים כי תיבחן ״הגישה לתוכנית התארים המשותפים״, דוגמת זאת שמקיים המוסד האמריקני עם אוניברסיטת ת״א. לצד זאת, הציעה ההנהלה למפגינים לפעול להקמת תוכניות חינוכיות ורפואיות בעזה וביו״ש.

שוטרים נכנסים לאוניברסיטת קולמביה, צילום: אי.אפ.פי

שאפיק מוסיפה, כי אוניברסיטאות אחרות הגיעו לסיכומים ברוח דומה עם המוחים בקרב תלמידיהם. הכוונה היא לאוניברסיטאות בראון ברוד איילנד נורת'ווסטרן באילינוי, בהם התפנו המפגינים הפרו-פלשתינים באופן עצמאי משטח הקמפוס לאחר שהגיעו להסכמים עם ההנהלות. לצד הודעתה של שאפיק, מוכנות אוניברסיטאות העלית בארה״ב לדון בדרישות המפגינים לנקוט בצעדים להחרמת ישראל מהווה התפתחות מדאיגה בגל האנטי-ישראלי העכור השוטף את העולם מזה חודשים.

כאמור, לבסוף לא הצליחו הצדדים בקולומביה להגיע לסיכום – מה שהוביל אתמול לפינוי המוחים המתבצרים בקמפוס בכוח על ידי משטרת ניו יורק. ״ההסלמה במחאה דחקה את האוניברסיטה אל הקצה ויצרה סביבה הרסנית״, הסבירה שאפיק את החלטה להורות על פינוי בכוח של המפגינים מהמבנים בהם התבצרו. במהלך הפינוי, נעצרו למעלה מ-100 מפגינים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר