אוניברסיטת לוס אנג'לס: תומכי ישראל הסתערו על המאהל הפרו-פלשתיני

לפי הדיווחים מהזירה, הפעילים ירו זיקוקי דינור והשליכו אבוקות לתוך המאהל • רק בחלוף שלוש שעות של מהומות, הודיעה משטרת לוס אנג'לס שהיא בדרך למקום

עימות באונירבסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס

עימותים אלימים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס בין המוחים הפרו-פלשתינים לבין תומכי ישראל – ובמשך שעות ארוכות משטרת לוס אנג'לס לא טרחה להתערב. 

תומכי הפלשתינים ב-UCLA. עימותים עם תומכי ישראל, צילום: אי.אף.פי

העימותים הקשים פרצו הבוקר (שעון ישראל) מסביב למאהל הפרו-עזתי, שהוקם באוניברסיטה לפני כשבוע.

במקום נורו זיקוקי דינור והנוכחים במקום מדווחים על ריח של חומרים כימיים באוויר. פעילים פרו-ישראלים השליכו אבוקות לתוך המאהל. מוקדם יותר נטען כי מפגינה יהודייה הוכתה עד לאובדן הכרה. 

ההתארגנות הפרו-פלשתינית בקמפוס בלוס אנג'לס, שלשום, צילום: רויטרס

רשויות האוניברסיטה הכריזו רק אתמול על המאהל כפעילות בלתי-חוקית והזהירו את המוחים כי יהיו השלכות אם לא יפנו את המקום. ההכרזה הגיעה בהפתעה מוחלטת, שכן הקמפוס נחשב לאחד הסובלניים ביותר בארה"ב, אולם נראה שהעימותים המתמשכים היו יותר מדי עבור הנהלת המוסד.

נשיא האוניברסיטה, ג'ין בלוק, גינה את השימוש שעשו המוחים במחסומי ברזל ובשרשראות אנושיות כדי לסנן את הנכנסים לאוניברסיטה. "זו טקטיקה מבישה ומזעזעת", כתב בלוק. "UCLA תומכת במחאה שקטה, אבל לא בפעילות שפוגעת ביכולתנו למלא את הייעוד האקדמי שלנו וגורמת לחברי הקהילה לחוש נרדפים, מאוימים ומפוחדים".

מפגינים ישראלים תופסים פרו-פלשתיני, צילום: אי.אף.פי

תגרות בין תומכי ישראל לתומכי הפלשתינים ב-UCLA | רויטרס

ראשת העיר לוס אנג'לס, קארן באס, הודיעה כי האלימות בקמפוס "מזעזעת ובלתי נסלחת". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר