סקר CNN: טראמפ מוביל על ביידן בפער גדול מתמיד

על פי משאל שערכה רשת החדשות האמריקנית, 60 אחוזים מהציבור האמריקני סבורים כי כהונת ביידן הייתה כישלון • המועמד העצמאי רוברט קנדי זוכה ל-16 אחוזי תמיכה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ . צילום: אי.אף.פי

נשיא במצוקה: סקר חדש שפרסמה היום (ראשון) רשת החדשות האמריקנית CNN יחד עם מכון הסקרים SSRS מראה על ירידה נוספת בשיעור התמיכה בו ובהצבעה עבורו בבחירות הקרובות, בעיקר בקרב מצביעים צעירים.

טראמפ לפני פתיחת משפטו: תיהנו לצפות // רויטרס

על פי הסקר, 70 אחוזים מהמשיבים סבורים שמצבה הכלכלי של ארה"ב השתנה לרעה בשנים האחרונות ו-60 אחוזים רואים בכהונתו של ביידן כישלון. בנוסף, 55 אחוזים מהמשיבים בסקר טענו כי הם רואים בכהונתו של טראמפ כנשיא כמוצלחת.

בנוסף, נתון מדהים של 71 אחוזים מהציבור רואים בהתמודדותו של ביידן עם המלחמה בין ישראל וחמאס ככישלון. אחוז זה כולל כמובן את מבקריו של הנשיא הן משמאל והן מימין, בעלי השקפות שונות מאוד למשמעותה של התמודדות מוצלחת עם המשבר, אך נתון זה מסמן כי דרך האמצע בה בחר ממשל ביידן לא זוכה לפופולריות גדולה.

רואים בהתמודדותו של ביידן עם המלחמה בין ישראל וחמאס כישלון. הנשיא ביידן עם אביגיל, צילום: מתוך הטוויטר הרשמי של נשיא ארה"ב

הסקר בדק גם את ההשפעה של צירוף המתמודדים העצמאיים לתוצאה הארצית, צירוף שנותן לטראמפ יתרון גדול מאוד על ביידן. בסקר זוכה טראמפ ל-42 אחוזים מהקולות, ביידן עם 33 אחוזים והמועמד העצמאי רוברט פ. קנדי עם 16 אחוזים מהקולות. מועמדת המפלגה הירוקה ג'יל סטיין זוכה לארבעה אחוזים מקולות הבוחרים.

"אם לא אבחר לנשיאות, יהיה מרחץ דמים" דונלד טראמפ, צילום: אי.פי

חשוב לציין כי מדובר בתוצאות ארציות כוללות ואילו השיטה האמריקנית פעמים רבות מייצרת תוצאה שונה מאוד בהתבסס על חלוקת האלקטורטים בין המדינות השונות. יש סקרים שבהם ביידן מוביל, ובסקר של קוויניפק, שלמעשה נערך באותם התאריכים של סקר CNN - יש ביניהם שוויון.

לפי ממוצע הסקרים באתר RealClearPolitics, מוביל טראמפ על ביידן 46-45. במדינות המפתח זוכה של המועמד הרפובליקני ל-48.6% תמיכה לעומת 45.3% המצדדים בנשיא המכהן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר