תיעוד מדאיג מארה״ב: קבוצה ניאו-נאצית צעדה ברחובות נאשוויל, טנסי// רשתות חברתיות

ה-FBI: כמות החקירות שנפתחו על פשעים אנטישמיים גדלה פי שלוש מאז 7 באוקטובר

את הנתונים מסר ראש הארגון, כריסטופר ריי, במהלך מפגש מקוון עם ראשי מערכי אבטחה של הקהילות היהודיות בארה"ב לקראת חג הפסח • הסוכנות האמריקנית מודאגת בעיקר ממפגעים בודדים שעלולים לפגוע בהתכנסויות, אירועים או מקומות דתיים במהלך החג

כמות החקירות שפתח ה-FBI בגין פשעי שנאה נגד יהודים גדלה פי שלוש מאז שבעה באוקטובר לעומת ארבעת החודשים שקדמו למתקפת חמאס, כך מסר הלילה (בין רביעי לחמישי, שעון ישראל), ראש הארגון, כריסטופר ריי, במהלך מפגש מקוון עם ראשי מערכי אבטחה של הקהילות היהודיות בארה"ב לקראת חג הפסח.

מטה ה-FBI בוושינגטון, צילום: רויטרס

לטענת ריי, העלייה בפשעים נגד יהודיים בארה״ב מאז שבעה באוקטובר מגיעה בין היתר ברגע התגברות גילויי האנטישמיות במדינה. הפשעים נגד הקהילות היהודיות מהווים "כמעט שני שלישים מכלל פשעי השנאה הדתיים, בעוד היהודים הם קבוצה דתית שמהווה רק 2.4% מהאוכלוסייה בארה״ב"י. "וכמו שכולכם יודעים טוב מדי, הנתון הזה מייצג אלימות ואיומים ממשיים על המוסדות, בתי הכנסת, ארגונים ויחידים בקהילות שלכם פשוט בגלל שאתם מי שאתם״.

הפגנות תמיכה בפלשתינים. מתיחות על רקע 7 באוקטובר, צילום: אי.פי

הסוכנות האמריקנית מודאגת בעיקר ממפגעים בודדים שעלולים לפגוע בהתכנסויות, אירועים או מקומות דתיים ברקע חג הפסח הקרב. בנוסף, ריי התייחס לאיומים שמגיעים מצד ארגוני טרור וקיצוניים נגד ארה״ב והקהילות היהודיות שבתוכה, בין היתר לאור פיגוע הטרור שבוצע על ידי פעילי דעא״ש במוסקבה בחודש שעבר.

"כשאני מסתכל על הקריירה שלי באכיפת החוק, קשה לי להיזכר בתקופה שבה היו כל כך הרבה איומים שונים על ביטחון הציבור והביטחון הלאומי שלנו בו זמנית", אמר ריי. ״אני לא מעדכן אתכם בזה כדי ליצור דאגה, כי זה לא הזמן לפאניקה, אלא העת להמשיך להיות ערניים״, הוסיף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו