ארה"ב דורשת הסברים מישראל: "למה לא עדכנתם לפני החיסול בדמשק? סיכנתם את כוחותינו"

שר ההגנה האמריקני קיים שיחה עם שר הביטחון גלנט ובה טען כי התקיפה הישראלית בשגרירות האיראנית בסוריה, עלולה להיות גורם שיבעיר את המזרח התיכון, כך על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט" • באותה שיחה, הבהיר השר הישראלי כי תהיה תגובה נגדית אם איראן תתקוף

דברי שר הביטחון, יואב גלנט, בפגישתו עם מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין, בפנטגן // אלעד מלכה

על רקע הכוננות לתגובה איראנית: בשיחה שהתקיימה בין השניים, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין דרש הסברים משר הביטחון יואב גלנט על כך שישראל לא עדכנה את ארה"ב על החיסול בתקיפה בדמשק, כך על פי "וושינגטון פוסט".

בפנטגון רואים את המתקפה כגורם שעלול להגביר את הסיכונים עבור כוחות אמריקניים במזרח התיכון. 

שלטי חוצות מאיימים בטהרן לאחר החיסול, צילום: אי.פי.איי
 
אתמול, גלנט שוחח עם אוסטין והבהיר כי "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן". ואכן, על פי דיווחים אמריקנים איראן נערכת לתקוף את ישראל כנקמה על החיסול כבר ב-48 השעות הקרובות, כך דיווח הבוקר העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל".
 
המנהיג העליון באיראן, עלי חמינאי, צילום: רויטרס
 
עוד דווח בארה"ב כי גורמים בממשל האמריקני צופים מתקפה איראנית נגד ישראל, שצפויה להיות "גדולה מהרגיל". עם זאת, על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, בארה"ב חושבים כי המתקפה לא תהיה גדולה מספיק על מנת "למשוך את וושינגטון למלחמה".
 
על פי הדיווח, שלטענת העיתון נתקבל ממקור ה"מעורה במתרחש", בטהרן החליטו לפגוע בשטחה של ישראל עצמה ולא בנציגות של ישראל במדינה זרה.
 
שר הביטחון גלנט בסוללת כיפת ברזל. בצה"ל נערכים גם מבחינה הגנתית., צילום: תקשורת שר הביטחון

עם זאת, מקור איראני סיפר לעיתון כי ההחלטה לתקוף טרם נתקבלה בטהרן וכי כמה אופציות שונות נידונו ונשקלו על ידי ראשי המשטר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר