ביידן וטראמפ. צילום: איי.אף.פי.

סקר: טראמפ שומר על ההובלה בשש מתוך שבע המדינות המתנדנדות

ה"וול סטריט ג'ורנל": המועמד הרפובליקני ביתרון של שלושה עד שישה אחוזים במרוץ ראש בראש מול ביידן • רק בוויסקונסין מסתמן תיקו • המדינות המתנדנדות צפויות להכריע את הבחירות

שומר על ההובלה ברוב המדינות המתנדנדות: דונלד טראמפ זוכה ליותר קולות בשש מתוך שבע המדינות, שצפויות להכריע את הבחירות לנשיאות – כך עולה מסקר ה"וול סטריט ג'ורנל". לו הבחירות היו נערכות היום, היה המועמד הרפובליקני מקבל 47% מהקולות באריזונה לעומת 42% שבהם היה זוכה הנשיא המכהן, הדמוקרט ג'ו ביידן.

 

בג'ורג'יה, טראמפ מוביל 43-44, במישיגן 45-48, בצפון קרוליינה – 43-49, בנבאדה 44-48, ובפנסילבניה – 44-47. רק בוויסקונסין השניים בתיקו 46. מדובר בתשובות לשאלה שבה הוצעו לנשאלים רק טראמפ וביידן. כאשר הוצגו מועמדים נוספים כמו כמו רוברט קנדי ג'וניור, התוצאות לא היו שונות במיוחד, למעט בוויסקונסין, שבה ביידן מוביל במרוץ מרובה משתתפים ב-3%.

טראמפ: "אם לא אבחר לנשיאות, יהיה מרחץ דמים"

הסקר נערך בין 17 ל-24 במארס בקרב 600 מצביעים רשומים בכל אחת משבע המדינות. תזכורת: נשיא ארה"ב אינו נבחר ברוב קולות של כלל האזרחים, אלא נדרש לזכות ברוב בקרב האלקטורים - צירים מיוחדים מטעם המדינות המרכיבות את הפדרציה האמריקנית. מספר הצירים נקבע בהתאם לגודל האוכלוסייה בכל אחת מהמדינות, מספרם הכולל הוא 538, והמועמד צריך לגרוף 270 מהם כדי להפוך לנשיא. שבע המדינות המתנדנדות מעניקות יחד 93 אלקטורים.

בכל אחת מהמדינות שנסקרו, שיעור הלא מרוצים מתפקוד ביידן היה גבוה ב-16 עד 20 אחוזים משיעור המרוצים ממנו. מנגד, רק באריזונה סובל טראמפ מהערכה שלילית של כהונתו בבית הלבן (שתמה לפני ארבע שנים), וגם אז בשיעור של 1% בלבד.

על פי הסקר: שיעור הלא מרוצים מתפקוד ביידן היה גבוה ב-16 עד 20 אחוזים משיעור המרוצים ממנו, צילום: AFP

טראמפ מוביל על ביידן בשאלה מי יוכל לטפל טוב יותר בכלכלה (54% לעומת 34%) ובהגירה וביטחון בגבולות (52% לעומת 32%), וכן בהתאמה לתפקיד מבחינת הכושר הפיזי והקוגניטיבי (48% לעומת 28%). מנגד, ביידן מנצח את טראמפ בהתאמה לטפל בנושא של הפסקות ההריון (45% לעומת 33%).

ב"ג'ורנל" מציינים כי החדשות הטובות מבחינת ביידן הן בכך שכרבע מהמצביעים עדיין מתלבטים. "אל תראו אותם כמתלהבים ממועמדים נוספים", אמר מייקל בושן, הסוקר הדמוקרטי שהביא את הנתונים לג'ורנל לצד עמית רפובליקני, טוני פבריציו. "הם רק אומרים: אני משתעשע בחלופות בגלל שאני לא אוהב את מה שמוצע לי כעת. סקרי עבר וגם ותוצאות אמת מלמדים כי רוב המצביעים אלה נותנים לבסוף את קולם למועמד של אחת משתי המפלגות הגדולות".

טראמפ. מוביל בממוצע הכללי של שבע המדינות, צילום: רויטרס

לפני שבוע פורסם סקר של "בלומברג" וחברת Morning Consult, שבו נמצא כי טראמפ אמנם מוביל במדינות המתנדנדות, אך בשש מתוך השבע ביידן משפר את עמדותיו - לראשונה זה חמישה חודשים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו