הקרב על הפסחא: ביקורת קשה על ביידן בעקבות ציון יום מודעות לטרנסג'נדרים בחג נוצרי

מחוקקים רפובליקנים מחו על החלטת הבית להבן להזכיר את יום הנראות הטרנסג'נדרי במהלך חג הפסחא • אלא שהחג "נודד" בלוח השנה ותאריך היום הלהט"בי נותר קבוע • בבית הלבן הגיבו לביקורת: "לא מפתיע שפוליטיקאים מבקשים לפצל את המדינה שלנו עם רטוריקה אכזרית ולא הוגנת"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מציין את חג הפסחא בבית הלבן. צילום: Gettyimages

כמו בישראל, גם בארה"ב המסורת, החגים והקהילה הלהט"בית הופכים לעיתים לשדה קרב בין המחנה הליברלי לשמרני - ובשנת בחירות, לפעמים המאבק נעשה מכוער במיוחד. כמה מנהיגים רפובליקנים תקפו היום (ראשון) את החלטת הבית הלבן לציין את יום הנראות הטרנסג'נדרי בהודעה מיוחדת מטעם הבית הלבן, במהלך יום ראשון של חג הפסחא.

קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ פרסם הודעה שבה נכתב: "זה מחריד ומעליב שהבית הלבן של ג'ו ביידן הכריז באופן רשמי על יום ראשון של חג פסחא כיום הנראות של הטרנס". הדברים נכתבו אף שהבית הלבן לא קשר בין האירועים. יום הנראות של הטרנס חל בכל שנה ב-31 במארס מאז שנת 2009, ואילו יום ראשון של חג הפסחא הוא יום ראשון הראשון לאחר 40 ימי התענית, ומתרחש בכל שנה בתאריך אחר בלוח השנה.

יו"ר בית הנבחרים, חבר הקונגרס הרפובליקני מייק ג'ונסון, הגיב לדברים באופן מעט מעורפל יותר, וכתב ברשת X: "ממשל ביידן בגד בעיקרון המרכזי של חג הפסחא. העם האמריקני רושם זאת לפניו".

בבית הלבן הגיבו לביקורת בהודעה שהעביר דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, ושללו מהיסוד את הטענות נגד הנשיא: "כנוצרי שחוגג את חג הפסחא, הנשיא ביידן מתייצב מאחורי קירוב לבבות ושימור ערכי החופש והכבוד עבור כל אמריקני.

"למרבה הצער, זה לא מפתיע שפוליטיקאים מחפשים לפצל ולהחליש את המדינה שלנו עם רטוריקה אכזרית, מלאת שנאה וחסרת יושרה. הנשיא ביידן לעולם לא ינצל את אמונתו למטרות פוליטיות או לרווח פוליטי", אמר בייטס.

השיח סביב קהילת הטרנסג'נדרים בארה"ב הפך בשנים האחרונות לנקודת מחלוקת תמידית בין השמרנים לליברלים במדינה. מחוקקים רפובליקנים קראו בשנה החולפת לסדרה של צעדי חקיקה במגוון תחומים, כמו בתי ספר, שירותים ציבוריים וספורט, במטרה להגביל את ההכרה באלו שעברו תהליך התאמה מגדרית. טראמפ אף הצהיר במהלך קמפיין הבחירות שלו כי יפעל "למנוע מגברים להשתתף בענפי ספורט של נשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר