מחריפים את המתיחות ביחסים: ארה"ב מעכבת סיוע צבאי לישראל

על רקע הכנות הפעולה ברפיח, גורם ישראלי בכיר אמר לרשת ABC כי "קצב המשלוחים ירד לאחרונה לעומת תחילת המלחמה" • בוושינגטון מכחישים שינוי במדיניות, ומביעים אופטימיות לגבי השיחות בקטאר

עיר האוהלים ברפיח.. צילום: אי.אף.פי

המתיחות בין ישראל לארה"ב מגיעה לנקודת רתיחה: ברקע הפעולה הצבאית ברפיח, ברשת ABC דיווחו אמש (שישי) מפי גורם ישראלי בכיר, כי "ארה"ב מעכבת את משלוחי הסיוע הצבאי".

ביידן על המצב בעזה במהלך נאום "מצב האומה": "הופך קרביים" // רויטרס

לדבריו של אותו גורם שצוטט ברשת האמריקנית, "בתחילת המלחמה, המשלוחים הגיעו בקצב מאוד מהיר, אך כעת לוקח להם הרבה יותר זמן. אנחנו מודעים היטב לתסכול של ארה"ב מהתנהלות המלחמה, למרות שאני לא בטוח מה הסיבה לעיכוב".

מנוף לחץ אפשרי

גורמים בוושינגטון הכחישו את הדברים, ואמרו ל-ABC כי לא היה כל שינוי מדיניות בהעברת הסיוע. עם זאת, מציינים ברשת, פגיעה בסיוע הצבאי כמנוף לחץ על ישראל נמצאת על השולחן בוושינגטון כבר זמן מה ובעבר אף אישרו בפנטגון כי התקיים דיון בנושא.

הריסות ברצועת עזה, צילום: אי.אף.פי

על פי הדיווח, מהלך אפשרי כזה של הממשל האמריקני מעיד על הדאגה העמוקה מהסלמת הסכסוך ופגיעה בחפים מפשע, לצד חששות מפני פגיעה קשה בתדמיתה הבינלאומית של ישראל ובקשריה עם בעלות בריתה.

עוד מדווחים ב-ABC כי אזהרתו של ביידן מסמנת שינוי בגישתה של ארה"ב והעברת מסר ברור לממשלת ישראל בנוגע לגבולות בהתנהלותה מול חמאס.

ביידן. ינאם בכנסת?, צילום: אי.פי

בצל הדיווחים, בבית הלבן הביעו אופטימיות לקראת שיחות בקטאר ועל הצעת חמאס, שלדברי גורמים המעורים בפרטים "בהחלט נופלת במסגרת ההסכם עליו עבדנו בחודשים האחרונים".

עוד הוסיפו הגורמים כי הממשל האמריקני "משתתפים מקרוב במשא ומתן ומאמינים שאפשר להתקדם". בנוסף, עיתון ה"ניו יורק טיימס" ציטט גורם אמריקני שאמר כי תשובת חמאס "עומדת במסגרת המתווה לשחרור חטופים שגובש בפריז".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר