ההימור של היילי: "בתוך חודש, ביידן לא יהיה במרוץ"

המתמודדת הרפובליקנית לנשיאות התייחסה למצבו הקוגניטיבי של הנשיא המכהן: "עלינו להיות זהירים; רוסיה, סין ואיראן עוקבות מקרוב" • היילי אף ביקרה בחריפות את טראמפ על עידודו את פוטין לתקוף מדינות בנאט"ו: "דברים חסרי אחריות באופן קיצוני; פוטין רוצח את מתנגדיו, לא מישהו שנותנים לו זכות לפלוש למדינה ידידותית"

ניקי היילי במהלך קמפיין בחירות בדרום קרוליינה, היום (שני). צילום: רויטרס

"ההימור שלי הוא שבתוך שלושים יום, ג'ו ביידן כבר לא יהיה מועמד הדמוקרטים", כך אמרה היום ניקי היילי, המתמודדת על הכרטיס הרפובליקני לנשיאות מול דונלד טראמפ, שגם אותו תקפה בחריפות בגלל השתלחותו בנאט"ו.  

ביידן באירוע בוושינגטון, היום (שני), צילום: אי.אף.פי

במהלך קמפיין בחירות בדרום קרוליינה, שבה כיהנה בעבר כמושלת, דיברה היילי על בעיות הזיכרון של הנשיא המכהן ביידן ואמרה: "אנו צריכים להיות מאוד זהירים, מכיוון שרוסיה, סין ואיראן עוקבות מקרוב אחרי הנושא הזה". היילי התייחסה גם לגילו של טראמפ (77) וחיזקה את המסר שבסופו של דבר התחרות תהיה בינה לבין סגניתו של ביידן, קמאלה האריס.

פוטין וטראמפ בפגישתם בווייטנאם, 2017, צילום: אי.פי.אי

היא מתחה ביקורת חריפה על טראמפ, שכיהנה מטעם ממשלו כשגרירה באו"ם. תזכורת: בכינוס בחירות בסוף השבוע אמר הנשיא לשעבר כי היה "מעודד את רוסיה לעשות את מה שבא לה" ביחס לחברות בנאט"ו שלא משלמות את חלקן לברית. "אלה דברים חסרי אחריות באופן קיצוני", אמרה היילי. "התמודדתי עם רוסיה מדי יום באו"ם. פוטין רוצח את מתנגדיו. הוא פולש למדינות חופשיות. זה לא מישהו שאתה רוצה להסתחבק איתו, ובטח שלא לתת לו את הזכות לפלוש למדינה ידידותית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר