טראמפ עדכן גרסה: "נתניהו היה שותף לחיסול סולימאני"

"מה שהוא עשה זה נורא, הוא הרג הרבה מהאנשים שלנו", אמר הנשיא לשעבר על חיסול מפקד כוח קודס • "לישראל היה חלק במבצע, לביבי היה חלק גדול בזה" • על התנהלות האיראנים בתקופת כהונתו אמר: "זה נקרא כבוד, הם כיבדו אותנו"

סולימאני (במרכז) ב-2016. חוסל בינואר 2020 במתקפת כטב"מים בבגדד. צילום: אי.אף.פי

טראמפ משנה גרסה: מיד אחרי 7 באוקטובר, הנשיא לשעבר של ארצות הברית דונלד טראמפ אמר שישראל הייתה אמורה להשתתף בחיסול סולימאני וקיבלה רגליים קרות - אבל אז, בניגוד לעכשיו, השתלח בנתניהו. בראיון היום (ראשון) לרשת ה"פוקס ניוז", אמר: "לביבי היה חלק גדול בזה".

לטענת טראמפ, היה חלק משמעותי במבצע החיסול. רה"מ בנימין נתניהו, צילום: איי.אף.פי.

ארבע שנים אחרי החיסול של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, אמר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בראיון ל"פוקס ניוז" כי ישראל הייתה חלק במבצע: "כשתכננו לחסל את סולימאני, ישראל הייתה אמורה לעשות את זה איתנו", אמר טראמפ. "יומיים לפני המבצע הם אמרו לנו 'אנחנו לא יכולים לעשות את זה'. אבל לבסוף לישראל היה חלק בזה, לביבי היה חלק גדול בזה", הוסיף.

פיצוץ בסמוך לקברו של סולימאני, ביום השנה למותו // רשתות איראניות

"מה שהוא (סולימאני - ד"מ) עשה זה נורא. הוא הרג הרבה מהחיילים שלנו, מהאנשים שלנו", סיכם טראמפ.

טראמפ. "האיראנים כיבדו אותנו", צילום: אי.פי.אי

עוד התייחס טראמפ לתגובת המשטר באיראן נגד פעולות ארה"ב בעת כהונתו בבית הלבן: "האיראנים הגיבו על תקיפה שהובלו נגדם תחילה כאשר הם שלחו בערך 16 טילים שפספסו את היעד שלהם, ככל הנראה בצורה מכוונת. התקשורת אמרה 'איך הטילים פיספסו את היעד, הרי מדובר בטילים מדוייקים'. האיראנים היו צריכים לעשות את זה ולהראות חוזקה כי תקפנו אותם תחילה, אבל אמרו לנו 'אל תתקפו אותנו בחזרה'. זה נקרא כבוד, הם כיבדו אותנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר