בכיר אמריקני על דברי נתניהו: "קטאר היא שחקנית מפתח חסרת תחליף באזור"

בעקבות הדלפת דבריו של רה"מ נגד חלקה של דוחא במו"מ לשחרור החטופים, סגן דובר משרד החוץ של ארה"ב הבהיר: "מצפים להמשיך להעמיק את השותפות שלנו איתם" • דיווח ברויטרס: הבית הלבן יצר ערוץ תקשורת לקבלת מידע מירושלים על תקריות שבהן נהרגו אזרחים פלשתינים • בשבוע הבא - תת מזכ״ל האו״ם למאבק באלימות מינית תגיע לביקור בישראל

ראש ממשלת קטאר, אל-ת'אני ונתניהו. צילום: רויטרס / לע"מ

לאחר שדלפה הקלטה משיחה של נתניהו עם משפחות החטופים, בה רה"מ יוצא נגד חלקה של קטאר במו"מ לשחרור החטופים, סגן דובר משרד החוץ האמריקני, התייחס לאמירות ואמר כי: "קטאר היא שחקנית מפתח חסרת תחליף ופרטנר באזור לא רק כשזה נוגע לקונפליקט הנוכחי, אלא גם לעדיפויות אחרות שהיו לארצות הברית באזור. אנחנו מצפים להמשיך להעמיק את השותפות שלנו איתם ולעבוד איתם בנושאים מרכזיים".

ארה"ב יצרה ערוץ תקשורת מיוחד, שבו מהיא מקבלת מישראל מידע על תקריות שבהן נהרגו אזרחים פלשתינים או הותקפו מתקנים אזרחיים - כך מדווחת רויטרס על סמך שיחה עם שני פקידים אמריקניים.

נער פלשתיני-אמריקני נהרג בעימותים ביו"ש - הבית הלבן: "מטריד מאוד" (ארכיון)

לפי הדיווח, הערוץ הוקם מוקדם יותר החודש, בעקבות פגישת מזכיר המדינה אנתוני בלינקן עם חברי קבינט המלחמה. במהלך הפגישה, השמיע בלינקן דאגה לנוכח "הדיווחים הקבועים" על תקיפות ישראליות שגרמו לאבידות גדולות בנפש או פגעו במתקנים אזרחיים. בלינקן ביקש לבנות ערוץ תקשורת מיוחד שבו תוכל ארה"ב לברר עם ישראל על אירועים רגישים. מאז מעלה ארה"ב בערוץ החדש כל תקרית בעייתית. לדברי בכיר אמריקני, במקרים מסוימים הודתה ישראל בטעויות, באחרים מסרה מידע שלא היה גלוי לפני כן.

בתוך כך, על רקע השיח הגובר על הפגיעות המיניות מהן סובלות החטופות בשבי, פרמילה פאטן תת מזכ״ל האו״ם למאבק באלימות מינית באיזורי סכסוך הודיעה הערב שתבקר בישראל בשבוע הבא עם השגריר ישראל בא"ום גלעד ארדן. מאחורי הביקור התקיים מאמץ דיפלומטי של השגריר ארדן מול בכירים באו״ם על מנת שאירועי האלימות המינית של חמאס יישארו בראש סדר העדיפות של הקהילה הבינלאומית, בייחוד ברקע העדר הגינוי מארגונים נשים בינלאומיים.

פרמילה פאטן, תת מזכ״ל האו״ם למאבק באלימות מינית ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, צילום: ללא

ביקורה יכלול איסוף עובדות ומידע על האלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, ואליה יתלווה צוות מקצועי שיקבל גישה למידע ונתונים של הרשויות. פאטן צפוייה לדווח למועצת הביטחון של האו״ם על ביקורה בישראל ועל הממצאים שעלו במהלך עבודתה מול הרשויות בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר