עד 17 שנות מאסר: בנו של נשיא ארה"ב הואשם בהעלמות מס בסכומי עתק

הלילה הגיש משרד המשפטים האמריקני כתב אישום חמור נגד האנטר ביידן בגין שלוש עבירות מס חמורות בשווי 1.4 מיליון דולר - שלא דווחו לרשויות המס • בכתב האישום נטען כי "ביידן הוציא מיליוני דולרים על אורח חיים ראוותני במקום לשלם את המסים שלו"

האם החקירה בתיקי האנטר ביידן שובשה? // צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקני הגיש הלילה (בין חמישי לשישי) כתבי אישום נגד בנו של נשיא ארה"ב, האנטר ביידן, בגין שלוש עבירות מס פליליות - שדינן יכול להגיע עד ל-17 שנות מאסר. ביידן הואשם בהעלמות מס בשווי של 1.4 מיליון דולר. 

מעבר לשלושת העבירות החמורות, הואשם ביידן גם בעוד כשש עבירות מס שונות, כך לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי במרכז קליפורניה. העלמות המס מתייחסות לשנים 2016 עד 2019. בכתב האישום נכתב כי "ביידן הוציא מיליוני דולרים על אורח חיים ראוותני במקום לשלם את המסים שלו".

ג'ו והאנטר ביידן, השנה. חקירה רגישה, צילום: אי.פי
האנטר ביידן ליד בית המשפט בווילמינגטון, דלאוור, בחודש יולי, צילום: אי.פי

כזכור, לפני כחודשיים החל משפטו של האנטר ביידן, זאת לאחר שבחודש ספטמבר האחרון הוגש נגד ביידן הבן כתב אישום בדבר החזקת נשק באופן לא חוקי. בחודש יולי האחרון בוטל הסדר הטיעון שנחתם עם ביידן הבן לבין התביעה לאחר שהשופטת בתיק סירבה לחתום על ההסדר, ומשרד המשפטים מינה חוקר מיוחד בעל סמכויות נרחבות בתיק. 

לצד זאת, הנשיא ביידן נמצא במהלכו של קמפיין בחירות לכהונה שנייה בבית הלבן, ומשפטו של בנו כבר מנוצל על ידי יריבים פוליטיים להתנגחות מול הנשיא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר