בית הנבחרים האמריקני צפוי להצביע כי ״אנטי-ציונות היא אנטישמיות״

ההחלטה נועדה להילחם באמירות של נבחרי ציבור ואחרים אשר משתמשים ברטוריקה אנטי-ישראלית ואנטי-ציונית • בתוך הצעת ההחלטה ישנם גם נתונים וסטטיסטיקות על העלייה בגילויי אנטישמיות בארה״ב מאז מתקפת הטרור של חמאס

בית הנבחרים האמריקני. צילום: AFP

בית הנבחרים האמריקני צפוי להצביע השבוע על הצעת החלטה המגנה את ״העלייה הדרסטית של האנטישמיות״ בארה״ב ובעולם, כחלק מיוזמה משותפת של הנציגים הרפובליקנים דיוויד קוסטוף ומקס מילר.

ההחלטה מגדירה באופן ברור כי ״אנטי-ציונות היא אנטישמיות״ כדי להילחם באמירות של נבחרי ציבור ואחרים אשר משתמשים ברטוריקה אנטי-ישראלית ואנטי-ציונית. עוד מצויין בהחלטה כי יש להגדיר אנטישמיות לפי ההגדרה המקובלת של הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה, על מנת להבין התבטאויות שונות של אנטישמיות. ״הסיסמא ׳מהים לנהר׳ קוראת בבירור להשמדת מדינת ישראל והעם היהודי והפכה להיות בשימוש נרחב של קבוצות אנטי-ישראליות בארה״ב ובעולם״, נכתב בהצעה.

עשרות אלפים צועדים בתמיכה בישראל ונגד אנטישמיות בלונדון

בעוד שההחלטה לא צפוייה לחייב את ארה״ב לאמץ את הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה, או להעניק לה תוקף משפטי כלשהו, יש קולות בממסד הציבורי האמריקני הקוראים לאמץ הגדרות אחרות של אנטישמיות. ההצעה עלולה להוביל להתנגדות מקרב קבוצות פרוגריסיביות בקונגרס, כמו הסקווד (קבוצת מחוקקים דמוקרטיים המזוהים עם האגף השמאלי ביותר של המפלגה), ויידרש רוב של שני שליש על מנת להעבירה, כלומר תמיכה רחבה של הדמוקרטים והרפובליקנים יחד.

בתוך הצעת ההחלטה ישנם גם נתונים על העלייה בגילויי אנטישמיות בארה״ב מאז מתקפת הטרור של חמאס, כולל התייחסות לאירועים ספציפיים שהתקיימו מחוץ לבית הלבן, בתי קברות ובהפגנות, כולל התקיפה של פול קסלר בלוס אנג׳לס לפני כחודש.

מפגינים פרו פלשתינים מתפרעים סמוך לביתו של נשיא איפא"ק

ההחלטה גם קובעת כי בית הנבחרים "מגנה ומוקיע בתוקף את כל מקרי האנטישמיות", "מדגיש וחוזר על התמיכה החזקה בקהילה היהודית", "קורא לנבחרי הציבור ולמנהיגי העולם לגנות ולהילחם באנטישמיות״ בארצם ו"דוחה כל צורות של טרור, שנאה, אפליה והטרדה כלפי יהודים״.

באתר האינטרנט הרשמי של קוסטוף נכתב כי הוא ״קורא לעמיתיי לתמוך בהחלטה חשובה זו שתראה לעולם שתמיכתה של ארה״ב בישראל והקהילה היהודית היא איתנה ובלתי מעורערת״.

מילר הוסיף כי ״מנהיגים נבחרים חייבים להיות בעלי אומץ לגנות ולהילחם בכל צורות האנטישמיות המקומית והעולמית״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר