לאחר סדרת שקרים: המחוקק הרפובליקני ג׳ורג׳ סנטוס הודח מהקונגרס

זוהי ההדחה השישית בהיסטוריה של בית הנבחרים וזו זכתה לתמיכה דו מפלגתית • ״לעזאזאל עם המקום הזה״ אמר סנטוס ביציאתו מהקונגרס והוסיף ״למה שארצה להישאר כאן?״ • הדחתו של סנטוס מגיעה לאור שורת פרשיות שנקשרו בשמו ויצרו לו תדמית של שקרן סידרתי

ג'ורג' סנטוס עוזב את בית הנבחרים לאחר ההדחה . צילום: אי.פי.איי.

בית הנבחרים האמריקאי הצביע היום (שישי) על הדחתו של המחוקק הרפובליקני מניו יורק, ג׳ורג׳ סנטוס. זוהי ההדחה השישית בהיסטוריה של בית הנבחרים וזו זכתה לתמיכה דו מפלגתית.

311 מחוקקים הצביעו בעד ההדחה, ביניהם 105 רפובליקנים, ו-114 התנגדו למהלך. שתי ניסיונות קודמים להדחתו נכשלו, אך הפעם סנטוס הודח סופית מתפקידו הציבורי. ״לעזאזאל עם המקום הזה״ אמר סנטוס ביציאתו מהקונגרס והוסיף ״למה שארצה להישאר כאן?״

בווידאו: יו"ר בית הנבחרים מקארתי הודח על ידי חברי מפלגתו הרפובליקנים (ארכיון)

הדחתו של סנטוס מגיעה לאור שורת פרשיות שנקשרו בשמו ויצרו לו תדמית של שקרן סידרתי. בין היתר פורסם כי סנטוס עשה שימוש בתרומות פוליטיות לצרכים אישיים כגון טיפולי בוטוקוס וחופשות אישיות באתרי נופש יוקרתיים כמו אטלניק סיטי שבניו ג׳רזי, בגדי מעצבים ואף מינוי לאתר התוכן למבוגרים onlyfans.

סנטוס עוד נתפס כי שיקר פעמים רבות בנוגע לחייו האישיים. בעבר טען כי סבו וסבתו נמלטו מהנאצים במלחמת העולם השנייה, בעוד דיווחים אחרים הראו כי השניים קתולים שנולדו בברזיל. עוד אמר סנטוס כי אימו הייתה במרכז הסחר העולמי ב-11 לספטמבר. במשך השנים נטען כי חלקים רבים מהביוגרפיה שפרסם מומצאים, כולל מידע בנוגע להשכלתו, פעולות פילנתרופיות שביצע וכן בעלות על רכוש. למרות שאמר כי עבד בבנקים המובילים בוול סטריט - גולדן סאקס וסיטיגרופ - תחקיר של "הניו יורק טיימס" הראה כי אין תיעוד לכך וגם לא ללימודיו ב"ברוך קולג׳" בעיר ניו יורק. סנטוס הוא גיי מוצהר אף שמחזיק בדעות שמרניות, גם בנושאי להט״ב.

סנטוס עונה לשאלות כתבים לאחר תחקירים נגדו, צילום: AP

סנטוס יצטרך להתמודד גם עם כתב אישום פדרלי שהוגש נגדו שבו הואשם בהונאה בנקאית, עסקאות בלתי חוקיות וגניבת כספי ציבור. הוא עוד מואשם כי זייף נתונים כספיים במסגרת הקמפיין הפוליטי שלו על מנת להציג תמונה של קמפיין חזק מבחינה כלכלית, ואף קיבל דמי אבטלה בזמן מגיפת הקורונה בעוד הוא הועסק בפועל בחברת השקעות בפלורידה.

בעוד הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים הפך לדחוק עוד יותר בעקבות ההדחה, מושלת ניו יורק הדמוקרטית, קתי הוקול, תדרש לקבוע מועד לבחירות מיוחדות למילוי המשרה הפנויה שצפויים להתקיים בחודש פברואר הקרוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר