הצדקת הטרור עולה שלב: כך שבר מכתב של בן לאדן את הרשת

צעירים פרוגרסיביים "גילו" את המכתב שכתב רב המחבלים לאחר פיגוע ה-11 בספטמבר, שבו הוא מציין את ישראל והציונות כסיבה למתקפה • ה"גרדיאן" הבריטי הסיר את נוסח המכתב מאתר האינטרנט שלו

אוסאמה בן לאדן, בעת שהיה המבוקש מס' 1 בעולם. צילום: thh/ph

הרשת החברתית טיקטוק סיפקה בעבר שלל אדיר של טרנדים מבדרים ומביכים, אך כעת היא נכנסת לתחום הבלתי משעשע של תיאוריות קונספירציה ותמיכה באחת מתקיפות הטרור הרצחניות בהיסטוריה.

ביממה החולפת החלו גולשים ברשת לפרסם סרטוני תגובה למכתב שפרסם רב המחבלים אוסמה בן לאדן, כהסבר עבור הציבור האמריקני לסיבות שבעטיין ביצע ארגונו את מתקפת הטרור של 11 בספטמבר. יותר מ-2,000 בני אדם נרצחו במתקפה. 

המסמך, שכותרתו "מכתב לאמריקנים", פורסם זמן לא רב לאחר מתקפת הטרור וכולל האשמה ברורה של מדינת ישראל והתמיכה האמריקנית במדינת ישראל בסיבות המתקפה. הגולשים טוענים כי הסיבה האמיתית למתקפה "הוסתרה" מהם, על אף שהמכתב זכה לתפוצה נרחבת בזמנו, ומביעים זעזוע מכך ש"הוטעו". חלקם אפילו מביעים הבנה והסכמה עם מניעי בן לאדן וארגונו.

"יצירתה והמשכת קיומה של מדינת ישראל היא אחד הפשעים ה גדולים ביותר, ואתם המנהיגים של הפושעים הללו. כל איש ואיש שידיו זוהמו בתרומה לפשע הזה חייב לשלם את המחיר, ולשלם מחיר כבד", כתב בן לאדן במאמר, שמעולם לא הוסתר מהציבור וזכה לפרסום נרחב בזמנו.

"העם האמריקני הוא זה שמשלם את המסים שבהם מממנים את המטוסים שמפציצים אותנו באפגניסטן ואת הטנקים שמשמידים את הבתים שלנו בפלשתין ואת הצבאות שכובשים את אדמתנו במדינות המפרץ ואת הציים שמאפשרים את המצור על עירק", הוסיף בן לאדן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר