"שכולם ידעו במי אנו נלחמים": "סרט הזוועות" הוקרן לבכירי הוליווד

האירוע התקיים ביוזמת הבמאי הישראלי-אמריקאי זוכה האוסקר גיא נתיב והשחקנית גל גדות, שפעלו יחד להביא את אנשי התוכן לראות מקרוב את מעשי הטבח של חמאס • בין הנוכחים באירוע היו תסריטאים, מפיקים ואנשי קרייאטיב שפועלים ברחבי ארה״ב • ארדן אמר באירוע: "חמאס במלחמה נגד כל הערכים הדמוקרטיים"

מחאה פרו פלשתינית מחוץ לאולם ההקרנה. צילום: דור מלול

יותר ממאה מאנשי תעשיית הבידור האמריקאית התייצבו הלילה (בין רביעי לחמישי) להקרנת "סרטון הזוועות" שהפיקו בדובר צה״ל, אשר התקיים ב"מוזיאון הסובלנות" על שם שמעון ויזנטל בלוס אנג׳לס.

האירוע התקיים ביוזמת הבמאי הישראלי-אמריקאי זוכה האוסקר גיא נתיב וגל גדות, שפעלו יחד להביא את בכירים בהוליווד לראות מקרוב את מעשי הטבח של חמאס כחלק מקמפיין הסברה בינלאומי שמובילה ישראל. בין הנוכחים באירוע היו תסריטאים, מפיקים ואנשי קרייאטיב שפועלים ברחבי ארה״ב. עוד נכחו באירוע ירון ורסנו, בעלה של גדות, וינון קרייז, המנכ״ל הישראלי של יצרנית הצעצועים מאטל.

השגריר ארדן ל"ישראל היום" לאחר הקרנת סרט הזוועות: "חשוב שיראו את התמונות המזעזעות במו עיניהם וידעו במי אנחנו נלחמים" // צילום: דוד מלול

מחוץ לאירוע התאספו מפגינים פרו-פלשתיניים בודדים עם דגל פלשתין וממולם עשרות תומכי ישראל עם דגלי ישראל. סביב האירוע הייתה אבטחה כבדה של המשטרה המקומית מחשש להפרות סדר ועימותים בין המפגינים ורק אורחי ההקרנה הורשו להיכנס למתחם המוזיאון. בטרם הכניסה למוזיאון נדרשו האורחים להפקיד את הטלפונים הניידים ולחתום על ׳כתב הסכמה׳ לצפייה בסרט. במהלך הקרנת הסרט נשמעו קולות מגפון של המפגינים בחוץ שקראו לשחרור החטופים הישראלים.

את האירוע פתח מהרב מרווין הייר, מייסד המוזיאון שאמר כי ״אנחנו חייבים נצפה בסרט מתוך חובה למשפחות קורבנות הטרור של חמאס. חובה לזכור ולא לשכוח את שעשו להם ולעזור בכל דרך לאחינו ואחיותנו בישראל. אנחנו צריכים להגיד לעולם - עם ישראל חי למרות הניסיונות של ארגוני הטרור להכחיד אותנו. העם היהודי ימשיך לצמוח ולפרוח, בזמן שהם (ארגוני הטרור ואיראן) יהפכו לאבק ההיסטוריה״.

חלק מהצופים בסרט לא יכלו לשאת את המראות ויצאו בוכים עוד לפני שתמה ההקרנה.

ההזמנה להקרנת סרט הזוועות, צילום: ללא

באירוע נכח גם שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, שיזם הקרנה דומה לקהילה הבינלאומית ולמערכות תקשורת מובילות בארה״ב. ארדן אמר למשתתפים כי הסרט ״ישנה את הצורה בה אתם רואים את המזרח התיכון ואת הדרך שבה אתם רואים את המלחמה בעזה״. השגריר הוסיף כי ״ישראל נמצאת במלחמה על עתידה. מה שאתם הולכים לראות זה ברוטאליות שלא ראיתם מעולם. את חמאס צריך להשמיד, בדיוק כמו את דעא״ש ואל-קעידה, כדי למנוע טבח נוסף. חמאס אולי נמצא במזרח התיכון, אבל זו לא בעיה רק של ישראל. אנחנו חייבים להבין כי חמאס וכל ארגוני הג׳יאהד במלחמה נגד כל הערכים הדמוקרטיים. אם ישראל לא תחסל את השטן - המערב יהיה הבא בתור. אל תשכחו את זה".

ראו את הזוועות. קיבוץ בארי לאחר הטבח, צילום: אורן בן חקון

״היום עלינו לא רק להגן על עצמנו, אלא גם להגן על האמת. כמו שמכחישי שואה ניסו לעוות את ההיסטוריה, היום יש את אלו שמנסים לעוות את מעשי חמאס, בעוד הטרוריסטים של חמאס תיעדו את מעשיהם בעצמם. ניסיונות לעוות את האמת הם חלק מקמפיין להפיץ שנאה נגד יהודים, ולכן אתם פה היום - כדי להיות עדות חיה לאמת״, הסבירה שרה שפלר, אחת ממארגנות האירוע.

סימה קציר, ישראלית שמתגוררת בלוס אנג׳לס ונכחה בהפגנה מחוץ למוזיאון, אמרה ל"ישראל היום" כי כאשר שמעה על ההפגנת תמיכה היה לה ברור שתגיע יחד עם שלט של אחד החטופים. ״זה המעט שאני יכולה לעשות. הבן שלי מתגורר בארץ ואני פה, וזה קשה לי מאוד״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר