לראשונה בארה"ב: אוניברסיטה אסרה פעילות של ארגון אנטי ישראלי

ברנדייס, מוסד אקדמי יהודי ותיק במדינת מסצ'וסטס הפסיק את פעילותו של ארגון "סטודנטים למען פלשתין" בתחומו • הסיבה: תמיכה בחמאס והצהרות אנטישמיות מצד אנשי הארגון

אוניברסיטת ברנדייס בארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

אוניברסיטת ברנדייס במסצ'וסטס הודיעה היום (בלילה שבין שני לשלישי) כי תאסור פעילות של ארגון "סטודנטים למען צדק בפלשתין" בתחומה. בכך הופכת ברנדייס למוסד האקדמאי הפרטי הראשון בארה״ב שפועל נגד ארגון הסטודנטים האנטי-ישראלי ושמאחוריו יוזמות אנטישמיות רבות בקמפוסים ברחבי המדינה. לטענת מקורות באוניברסיטה, התמיכה הפומבית של ״סטודנטים למען צדק בפלשתין״ בארגון חמאס המוכרז כארגון טרור בארה״ב, ובקריאתו להשמדת מדינת ישראל - היו חלק מהשיקולים לאסור את פעילותו.

הצעד התקדימי מגיע ברקע מאמרו של נשיא האוניברסיטה, רונלנד לייבוביץ, שפורסם מוקדם יותר היום באתר ״בוסטון גלוב״ ובו הוא טען כי ארגוני סטודנטים המעודדים אנטישמיות ״צריכים לאבד כל פריבילגיות בבתי הספר שלהם״. לייבוביץ עוד הדגיש במאמרו כי מבחינתו ״לא תהיה סובלנות כלפי פוסטים ברשתות החברתיות הקוראים לאלימות נגד יהודים או להשמדת מדינת ישראל״.

במכתב שהועבר מטעם האוניברסיטה לחברי הארגון הפרו-פלשתיני נכתב כי ״אוניברסיטת ברנדייס מחוייבת לשמור על עקרונות חופש הביטוי. עם זאת, עקרונות אלה מציינים כי ׳החופש לדון ברעיונות, אינו אומר שאנשים יכולים לומר מה שהם רוצים, היכן שהם רוצים או איך שהם רוצים׳ וכן האוניברסיטה רשאית להגביל חופש ביטוי המהווה איום או הטרדה״.

במכתב מצוין כי ״הארגון למען צדק בפלשתין קורא לשלוחותיו באוניברסיטאות לעסוק בפעילות התומכת בחמאס ובקריאתו להשמדת מדינת ישראל והעם היהודי. שיטות אלו אינן מוגנות על ידי האוניברסיטה ולכן הארגון לא יהיה זכאי עוד למימון האוניברסיטה, לא יורשו לקיים פעילות בקמפוס ולהשתמש בשם ובלוגו של ברנדייס״.

ארגון הסטודנטים הגיב להחלטה ואמר כי ״אנחנו רואים בהחלטה זו גזענות טהורה המנוגדת לערכי האוניברסיטה, שהוקמה לצורך מאבק בגזענות במוסדות ההשכלה הגבוהה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר