טראמפ: "נגרש מהגרים שתומכים בחמאס - מתייצבים לצד ישראל"

המועמדים למינוי הרפובליקני נשיאות ותייצבו לכינוס הקואליציה היהודית של המפלגה • ויווק רמאסוואמי סיפק אמירה מטרידה על "נעיצת ראשי מנהיגי חמאס על מקלות לאורך גבול הרצועה"

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בכינוס הקואליציה היהודית הרפובליקנית. צילום: איי.אף.פי

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התייחס הלילה (אור ליום ראשון) למלחמה המתחוללת בין ישראל וארגון הטרור חמאס ואמר כי הוא עומד "ב-100 אחוז לצד ישראל".

טראמפ אמר את הדברים בכינוס הקואליציה היהודית של המפלגה הרפובליקנית, ארגון חשוב ורב השפעה בתוך הסיעה השמרנית. "ארצות הברית תעמוד לצד ישראל ב-100 אחוז, בלי היסוס, בלי תנאים ובלי התנצלות. אנחנו לא הולכים להתנצל", אמר טראמפ לקול מחיאות הכפיים של הנוכחים.

נשיא ארצות הברית לשעבר קורא להשמיד את חמאס

"ביידן הוא נורא. הנשיא הכי גרוע בהיסטוריה שלנו. הוא הכי כושל. כשאחזור לבית הלבן ארצות הברית תעמוד עם ישראל. נתמוך בישראלים במשימתם להבטיח שחמאס יושמד והזוועות שביצע יינקמו. והם יינקמו. אני בטוח בזה. זה יהיה מעבר למה שאתם חושבים".

"החולשה של ג'ו ביידן גרמה למתקפה על ישראל. בכל מקום שהגיע, החולשה של ביידן גרמה למוות והרס. ההיסטוריה מראה שהרוע מכבד רק דבר אחד, כוח בלתי נכנע. תחת הנשיאות שלי, אנשים חששו מארצנו וכיבדו אותה. פחדו, זה לא מילה נחמדה, אבל פחדו מאיתנו. במשך ארבע שנים שמרתי על אמריקה בטוחה, שמרתי על ישראל בטוחה ושמרתי על העולם בטוח".

טראמפ התייחס לתומכי חמאס בארצות הברית ואמר: "כנשיא, איישם מדיניות של בדיקות רקע אידיאולוגיות לכל המהגרים הנכנסים לשטחנו. אם אתה שונא את אמריקה, אם אתה רוצה לבטל את ישראל, אם אתה תומך בג'יהאדיסטים, אנחנו לא רוצים אותך בארצנו ואתה לא תיכנס לארצנו. אבטל את אשרות הסטודנט של תומכי חמאס בקולג'ים ובקמפוסים. הם השתלטתו על הקמפוסים. וכל המהגרים שהשתתפו בהפגנות התמיכה בג'יהאדיסטים, שאף פעם לא ראינו כמותן, כשאבחר, נמצא אתכם ונגרשם אתכם".

טראמפ התייחס גם לתקיפה על בסיסי צבא ארצות בסוריה ועיראק ואמר "על כל טיפה של דם אמריקני שיישפך, נשפוך גלון של הדם שלהם". טראמפ חזר על ההאשמות כלפי ממשל ביידן שהוא מאפשר לעולם לגלוש ל"מלחמת עולם שלישי".

הנשיא האמריקני לשעבר לא היה היחיד שנשא דברים במסגרת הכינוס. ניקי היילי, שסימנה את עצמה כמועמדת ניצית, תקפה את טראמפ ואת הגישה הבדלנית בארצות הברית והבהירה כי "מי שהיום נוטש את אוקראינה, מחר יינטוש את ישראל".

הכינוס סיפק גם רגעים מטרידים ומשונים כשהמועמד הליברטריאני, ויווק רמאסוואמי, שהביע בעבר התנגדות להמשך הסיוע האמריקני לישראל, התייחס למלחמה בעזה. "אין דבר שהייתי רוצה יותר משצה"ל יניח את ראשיהם של מאה הבכירים ביותר בחמאס על שיפודים ויציב אותם על גבול רצועת עזה, כסימן לכך שטבח השביעי באוקטובר לעולם לא יחזור על עצמו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר