תיעוד מקומם מניו יורק: סטודנטים יהודים מתבצרים בספרייה בגלל הפגנה פרו פלשתינית

האירוע התרחש ב"איחוד קופר לקידום המדע והאמנות" במנהטן • במהלכו, המפגינים ניסו לפרוץ למקום בו התחבאו תלמידים יהודים • המשטרה המקומית נאלצה להתערב

הפגנות פרו ישראליות ופרו פלשתיניות זו מול זו בניו יורק. צילום: אי.אף.פי

תקרית אנטישמית בניו יורק: תלמידים יהודיים שלומדים ב"איחוד קופר לקידום המדע והאמנות" נעלו את עצמם אמש (רביעי) בספרייה, בעוד מפגינים פרו פלשתינים ניסו לפרוץ פנימה תוך קריאות נגד ישראל. 

קופר קולג׳ נמצא בשכונת איסט ווילג׳ במנהטן. הסטודנטים היהודיים היו בתוך בתוך הספריה בזמן שבחוץ התקיימה הפגנה פרו פלשתינית. המשטרה המקומית ליוותה את האירוע והסטודנטים יצאו מהספריה בבטחה.

בתוך כך, אמש בית הנבחרים של ארה"ב העביר החלטה המגנה את חמאס ומאשררת את התמיכה של ארה״ב בישראל. ההצעה עברה ברוב של 412 תומכים מול 10 מתנגדים. בהצעה נכתב כי ארה״ב מגנה את התמיכה של איראן בחמאס ובג׳יהאד האיסלמי וקוראת להטלת סנקציות נגדה.

נוסף על כך, ארה"ב ניסתה הערב להעביר גינוי לחמאס במועצת הביטחום של האו"ם אך לאור הווטו של סין ורוסיה עדיין לא התקבלה החלטה. מנגד, ארה״ב צפויה להטיל וטו על הנוסח הרוסי, שנמנע מגינוי חמאס וקורא להפסקת האש. המשמעות היא שאין החלטת מועבי״ט מה שמקל על ישראל להמשיך בפעילותה הצבאית בעזה מגבלת זמן.

למרות הפגנות נגד ישראל, בית הנבחרים האמריקני בצעד לטובת ישראל, צילום: אי.אף.פי

בארה"ב הביעו כעס על הווטו הרוסי. שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד: "זו התנהגות צינית וחסרת האחריות של רוסיה. לא נרתע. נמשיך  לבנות עתיד שלו ובטוח יותר עבור ישראלים ופלשתינים כאחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר