"לא ננטוש את ישראל": אלפים השתתפו בהפגנה בניו יורק לשחרור החטופים

המונים התאספו בטיימס סקוור בקריאה להשיב את החטופים הביתה • הסנאטור צ'ק שומר: "עובדים יחד כדי להחזיר אותם" • השגריר ארדן: "זה בושה וחרפה שהאו"ם, והמזכ"ל בראשו, מציבים את המצב בעזה לפני המצב ההומניטרי הדחוף ביותר - דבר חסר תקדים של 200 בני ערובה"

אלפים בהפגנת תמיכה בניו יורק // צילום: דור מלול

אלפים השתתפו הלילה (בין חמישי לשישי) בהפגנת ענק בטיימס סקוור בניו יורק בקריאה לשחרור החטופים. ההפגנה נערכה בהובלת ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית IAC ובהשתתפות ראש העיר ניו יורק אריק אדמס. הזמרת שירי מימון הוזמנה לייצג את ישראל במפגן ההזדהות הגדול עם ישראל ושרה את "התקווה", "שיר למעלות" ושירים נוספים.

הסנאטור שומר בנאומו במפגן התמיכה בניו יורק, צילום: דור מלול

גם הסנאטור צ'אק שומר הגיע לאירוע ונשא דברים. "החזירו אותם הביתה, עכשיו! בכל דור הם מנסים להשמיד אותנו, חמאס עושה את זה בדור הנוכחי. אבל בכל דור ודור אנחנו נלחמים בחזרה עד שננצח. נעשה כל דבר שאנחנו יכולים בתור ארה"ב להביא אותם חזרה הביתה עכשיו! השם נתן לי את השם 'שומר', שומר ישראל. הנשיא ביידן עושה עבודה טובה למען ישראל! אנחנו עובדים יחד כדי להביא אותם הביתה. לא ננטוש את ישראל, נלחם איתה כתף אל כתף".

שומר הסתכל על תמונות החטופים בעצב ואמר כי "זה גרם לנו להיות קרובים יותר לישראל. אנחנו שותפים לכאב המשפחות של החטופים והנעדרים. שמעתי על הזוועות בבארי, הזכיר לי את הסיפור של משפחתי בתקופת גרמניה הנאצית".

שירי מימון, שהגיעה לשיר באירוע, אמרה ל"ישראל היום": "היה לי קשה לעזוב את הבית אבל לא יכולתי לסרב. אנחנו מדממים בישראל ואין כבר דמעות. אני פה בשביל החטופים ומשפחותיהם".

שירי מימון ל"ישראל היום": "אני פה בשביל החטופים ומשפחותיהם" // צילום: דור מלול

"בושה וחרפה"

השגריר ארדן בנאומו: "עזה לא תזכה לרגע של שקט עד שנביא אותם הביתה ואנחנו נביא אותם. ישראל תצמח ועם ישראל חי!". בנאומו ציין גם השגריר ארדן כי מזכ"ל האו"ם יבקר מחר ברפיח.

עם תום האירוע, מסר השגריר ארדן כי "אני חושב שזו בושה וחרפה שהאו"ם, והמזכ"ל בראשו, מציבים את המצב בעזה, שהוא באחריות מלאה של ארגון הטרור חמאס שגם עומד מאחורי הטבח הנורא, לפני המצב ההומניטרי הדחוף ביותר - דבר חסר תקדים של 200 בני ערובה, ביניהם ילדים, נשים, ניצולי שואה". ארדן עוד הוסיף כי "אנחנו צריכים לשנות את כללי המשחק ואת כל ההתייחסות שלנו לאו"ם".

השגריר ארדן: "עזה לא תזכה לרגע של שקט עד שנביא את החטופים הביתה" // צילום: דור מלול

אילן קאר, מנכ"ל IAC: "תסתכלו על הפנים של החטופים, תינוקות, קשישים. חמאס עשו את זה כדי להמשיך לפגוע ביהודים. הם ידעו שהמשפחות שאיבדו את יקיריהם לעזה יסבלו בכל שנייה. אנחנו כאן כדי לעמוד לצידם ונגד המפלצות של חמאס. היהודים וכל האנושות תעשה הכל כדי להחזיר אותם לבית, לחיק משפחתם".

בתום האירוע אמר אילן קאר ל"ישראל היום": IAC ימשיך לארגן אירועים מחוף לחוף כדי לתמוך במשפחות החטופים ובזכותה של המדינה להגן על עצמה".

אילן קאר ל"ישראל היום": "נמשיך לתמוך במשפחות החטופים ובזכותה של המדינה להגן על עצמה" // צילום: דור מלול

רונן ואורנה ניוטרה, הוריו של עומר ניוטרה שנחטף לעזה, צילום: דור מלול

רונן ואורנה ניוטרה, הוריו של עומר ניוטרה, חייל צה"ל שנולד בארה"ב ונחטף לעזה. "עומר החליט לעשות עליה ולהצטרף לצבא כחייל בודד שהוצב בגבול עזה. המשימה שלו הייתה להגן על תושבי העוטף. אנחנו מקבלים תמיכה מכל כך הרבה גורמים אמריקנים, וגם מהנשיא ביידן. התמיכה שלכם חשובה לנו מאוד, אנחנו מודים לכם על זה. עומר, אנחנו מתפללים לחזרתך הביתה יחד עם כל החטופים. עם ישראל חי".

יובל דוד, אקטיביסט אמריקני-ישראלי, שחקן זוכה אמי שהנחה את העצרת: "אנחנו באמצע מגיפה של אנטישמיות שמרימה את ראשה בממדים שלא הכרנו. גם בניו יורק - העיר עם הריכוז הגבוה ביותר של יהודים מחוץ למדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר