נדיר מאוד וקטלני: ילד מת מ"אמבה אוכלת מוח" בארה"ב

פחות משבועיים לאחר מקרה דומה שהתרחש בארץ, תושב מדינת נברסקה בארצות הברית נדבק בטפיל הקטלני בשעה ששחה בנהר • הוא מת ימים ספורים לאחר החשיפה לאמבה

הנהר בו נדבק הילד באמבה הקטלנית, צילום: איי.פי

טרגדיה בארה"ב: ילד בן 10 במדינת נברסקה נדבק באמבה "אוכלת מוח" ומת ימים ספורים לאחר החשיפה לטפיל הקטלני, כך דיווחו רשויות הבריאות במדינה לכלי התקשורת.

על פי הדיווחים, הילד, ששמו ופרטיו לא פורסמו, מת בבית חוילם במחוז דגלאס, שם ככל הראה התרחשה התקרית, לאחר שנחשף לאמבה מסוג "נאלגריה פואלרי" בשעה ששחה בנהר האלקהורן הזורם במחוז.

מנהלת מערכת הבריאות של המחוז, לינדזי הוס אמרה כי הוא נחשף לטפיל המיקרוסקופי בשמיני לאוגוסט אך התסמינים של המחלה הנגרמת מהאמבה הופיעו רק 48 שעות לאחר החשיפה הראשונית. הילד מת ימים ספורים לאחר הופעת הסימפטומים.

אמבה אוכלת מוח מזן "נאלגריה פואלרי", צילום: ויקיפדיה

זיהום הנגרם מסוג זה של אמבה הוא נדיר מאוד, ומקרה דומה התרחש החודש בישראל. תושב הצפון, בן 36, ללא מחלות רקע, נפטר מדלקת מוחית הנגרמת מהאמבה בבית חולים בישראל.

מדובר במקרה נדיר שאובחן בזכות ערנות של רופאה למחלות זיהומיות בבית החולים פוריה שבטבריה, שחשדה באבחנה, ועירבה את לשכת הבריאות המחוזית והמעבדה המרכזית של משרד הבריאות. לאור נדירות המקרה היה צורך לשלוח את הדגימה הקלינית למרכז לבקרת מחלות בארה"ב.

בעולם דווחו כ-400 מקרים. מדובר על מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה. האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. החקירה לגבי חשיפה אפשרית נמצאת בעיצומה. משרד הבריאות פועל עם המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות ויעדכן את הציבור בממצאים.

ד"ר היבא אבו זיאד, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים פוריה, הייתה הרופאה שטיפלה במקרה והגיעה לאבחנה: "האיש הגיע לפני קצת יותר מחודש לבית החולים עם תמונה של דלקת חיידקית בקרום המוח. הוא טופל בהתאם בטיפול אנטיבוטי ואנטיויראלי כמו שמטפלים בדלקת קרום המוח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר