טאליב יוזמת: בית הנבחרים יצביע על הכרה בנכבה הפלשתינית

חברת הקונגרס האנטי-ישראלית הגישה הצעת החלטה, שלה שותפות אילהאן עומאר ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז • סיכויי ההצעה לעבור נמוכים, אך היא זוכה לתמיכה בחלק מהמפלגה הדמוקרטית • טאליב: "ישראל מקיימת קמפיין של טרור נגד מאמינים בהר הבית"

חברת בית הנבחרים ראשידה טאליב // צילום: רויטרס // חברת בית הנבחרים ראשידה טאליב

חברת הקונגרס הדמוקרטית רשידה טאליב הגישה לבית הנבחרים הצעת החלטה רשמית להכיר בנכבה הפלשתינית. להצעתה של טליב הצטרפה קבוצה של חברות קונגרס אנטי-ישראליות מהמפלגה הדמוקרטית, ביניהן אילהאן עומאר ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז. 

סיכוייה של ההחלטה לעבור בבית הנבחרים קלושים למדי, והיא מהווה צעד מתריס נוסף של טליב וחברותיה נגד מדינת ישראל. למרות זאת, פעילותה האינטנסיבית זוכה להד-ציבורי בדעת הקהל האמריקנית, ומהווה גורם מאיץ משמעותי לתהליך ההתרחקות מישראל של חלקים ניכרים במפלגה הדמוקרטית.

ההצעה זכתה לשבחים מקבוצות ומארגונים פרו-פלשתיניים שונים. "מדובר ברגע היסטורי", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם "הקמפיין האמריקני למען זכויות הפלשתינים", ארגון הפועל נגד ישראל בוושינגטון. "במשך זמן הרבה יותר מדי ארוך חווים הפלשתינים התעלמות בוושינגטון. תודה לך רשידה על שנתת קול למציאות הזו והארת את הכאב ואי-הצדק שמהם סובלים הפלשתינים". 

ביום חמישי האחרון נשאה טליב בקונגרס נאום תוקפני במיוחד נגד ישראל, ותקפה את עמיתיה לבית הנבחרים בגין תמיכתם במדינה היהודית: "הפלשתינים אינם הולכים לשום מקום, לא משנה כמה כסף תמשיכו לשלוח לממשלת האפרטהייד הישראלית", אמרה. טליב אף סיפקה תיאור מופרך להתפרעויות האחרונות של אלפי פלשתינים על הר הבית: "ישראל מקיימת קמפיין מתמשך של הטרדה וטרור נגד מאמינים שכורעים ברך ומתפללים, בעודם חוגגים את חגיהם באחד המקומות הקדושים ביותר להם. אל-אקצא מוקף באלימות ובגז מדמיע בשעה שאנשים מתפללים", טענה. 

על אף שהיא משתייכת למפלגתם, טליב תקפה ישירות את הנשיא ביידן ואת מזכיר המדינה בלינקן, כשטענה כי מההצהרות שהם מפרסמים מתקבל הרושם ש"הפלשתינים פשוט כמעט ולא קיימים". טליב היא חברת הקונגרס היחידה ממוצא פלשתיני ואחת מראשי המחנה הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, שמחזיק בקו אנטי-ישראלי תקיף. היא תומכת בסיום קיומה של ישראל כמדינה יהודית ובהקמת מדינה אחת בין הים התיכון לירדן, ומקדמת במרץ את קמפיין ה-BDS וקמפיין נוסף להפסקת הסיוע האמריקני לישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר