נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, והמל"ט המתאבד "הארופ" מתוצרת ישראל

בכיר אזרי: פתיחת שגרירות בישראל – "על הפרק"

יו"ר המועצה לניתוח היחסים הבינלאומיים של אזרבייג'ן, ד"ר פאריד שפייב: "היחסים שלנו עם ישראל חשובים יותר מאלו עם איראן" • על המתיחות עם טהרן: "יש לנו סדרי עדיפויות משלנו ושיקולים חשובים יותר בנושא מאשר איראן"

המתיחות בין טהרן לבין באקו, על רקע יחסי אזרבייג'ן עם ישראל, עדיין לא שככה. טורקיה סגרה את מעברי הגבול עם איראן למעבר משאיות, ואילו השגרירות האיראנית בבאקו אישרה כי שליח המנהיג העליון כבר לא נמצא באזרבייג'ן.

היום (חמישי) נרשמה התקדמות נוספת ביחסי אזרבייג'ן-ישראל כאשר ד"ר פאריד שפייב (Farid Shafiev), יו"ר המועצה לניתוח היחסים הבינלאומיים של אזרבייג'ן, התראיין לסוכנות "מודרן" המקומית – והתייחס בפתיחות רבה לצפוי בשנת ה-30 ליחסים הדיפלומטיים בין באקו לבין ירושלים. "פתיחת שגרירות אזרבייג'ן בישראל עומדת על הפרק והנושא נדון במשך זמן רב", סיפר שפייב והוסיף: "אני בעצמי תומך בהקמת השגרירות בישראל".

"זה לא תלוי באיראן". ד"ר פאריד שפייב,

 

ב-29 ביולי נקטה באקו בפעולה שכמותה לא הייתה מצידה עד אז: היא חנכה לשכות מסחר ותיירות בישראל. מדובר בנציגויות רשמיות והיסטוריות, שנחנכו בטקס בנוכחות ראשי הוועדה הבין-ממשלתית אזרבייג'ן-ישראל, שר התיירות יואל רזבוזוב ושר הכלכלה האזרי מיכאיל ג'בארוב.

לדברי שפייב, "הנהגת אזרבייג'ן מתקרבת לפתיחת השגרירות, אך התהליך מתבצע צעד אחר צעד". בנוגע למתיחות עם טהרן, שפייב דאג לשלוח עקיצה לאיראנים. "זה לא נכון לקשר בין הקמת שגרירות אזרבייג'ן בישראל לבין איראן", הסביר, "יש לנו סדרי עדיפויות משלנו ושיקולים חשובים יותר בנושא מאשר איראן. היחסים שלנו עם ישראל חשובים יותר".

ד"ר שפייב, דיפלומט ותיק ששימש בעבר כשגרירה של אזרבייג'ן בקנדה ובצ'כיה, התייחס גם להסכמי אברהם. "ישראל פתחה שגרירויות באיחוד האמירויות, במרוקו, ויש דיונים גם על פתיחת שגרירות בעומאן", הוא סיכם, "על כן, אזרבייג'ן תפתח בעתיד שגרירות בישראל. כפי שאמרתי, זה לא תלוי באיראן – אלא בסדרי העדיפויות של אזרבייג'ן עצמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו