סגן שר הפיתוח של יוון בקריאה מיוחדת למשקיעים מישראל

ניקוס פרפאטאניס יוצא בפנייה לאנשי עסקים ישראלים: "אנחנו המקום בעל הפוטנציאל המבטיח ביותר להשקעות בכל אירופה, אנחנו רואים את הישראלים כאחים" • לשכת המסחר: "אין ספק שמערכת היחסים בין שתי המדינות היא אסטרטגית"

דגלי ישראל ויוון, צילום: GettyImages

סגן שר הפיתוח וההשקעות של יוון, ניקוס פרפאטאניס, פונה לאנשי עסקים ישראלים בהודעה: יוון תשקיע עשרות מיליארדי אירו בתשתיות ובתמריצים, לצורך עידוד השקעות זרות ביוון.

בסמינר וירטואלי שערכה אתמול לשכת המסחר והתעשייה של ישראל-יוון, הצהיר השר היווני כי ישראל נמצאת באחד המקומות הראשונים בנפח ההשקעה שם. בסמינר נכח גם שגריר ישראל ביוון, יוסי עמרני.

פרפאטאניס התייחס לקורונה ואמר: "אנו רוצים להגיע לאור בקצה המנהרה בכל הקשור לחזרת הכלכלה היוונית לפעילות מלאה". לדבריו, "המשקיע הישראלי בוטח בכלכלה היוונית וביציבות השלטון, ואנו עדים להשקעות ההולכות וגוברות מצד ישראליים ביוון, בעיקר בתחום הנדל"ן".

קובי ביטון, מנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה ישראל, יח"צ

השר ציין שיוון מושכת אליה בשנים האחרונות יותר ויותר חברות בין-לאומיות אשר מקימות נציגויות בארצם, כמו אייץ' פי, סיסקו ומיקרוסופט. אנו חוזים לאחרונה גם בפעילות של חברות תרופות, כמו פייזר, להן יש דאטה סנטר במדינה, למשל בסלוניקי. 

בין התמריצים ניתן כאמור למנות תמריצי מס למשקיעים זרים, תמריצים כחלק מתוכנית ״ויזת זהב״ המאפשרת למשקיעים החל מ 250,000 אירו לקבל ויזת זהב המאפשרת מגורים ביוון ובאיחוד האירופי, תמריצים הנוגעים לעידוד הקמת פעילות ביוון הכוללת סובסידיות ובהעסקת עובדים מקומיים.

פרפאטאניס ציין כי "יוון רואה בקידום השקעות זרות אינטרס לאומי רב במעלה, ולכן יוון מתכוונת להשקיע עשרות מיליארדי אירו ברפורמות, תשתיות, תמריצים ודיגיטציה. מיליארדים רבים כבר הושקעו במהלכים אלו". עוד הוסיף כי "ישראל ויוון קרובות מאד בשנים האחרונות, והדבר משתקף בהסכמי שיתופי פעולה רבים שנחתמו בין הממשלות".

סגן השר קורא כעת למשקיעים הישראלים להשקיע ביוון: "נעשה הכל על-מנת להנגיש את יוון להשקעות ישראליות. אנחנו רואים את הישראלים כאחים שלנו. זה כיום המקום בעל הפוטנציאל המבטיח ביותר להשקעות בכל אירופה".

לשאלה עד כמה הוא חושב שתמריצים אלה יגדילו את ההשקעות, ענה כי "על כל יורו שאנחנו משקיעים בתמריצים, נקבל שני יורו נוספים, וזה ייחודי. בדרך כלל בכלכלה, השקעה של יורו אחד מובילה ליורו או קצת יותר מזה".

קובי ביטון, מנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה ישראל –יוון, הוסיף: "אין ספק שמערכת היחסים בין שתי המדינות היא אסטרטגית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר