"נצחית, אלגנטית, אייקונית": מונה ליזה עוברת מהפך בקמפיין תיירות חדש

משרד התיירות של מדינת קראלה בהודו חשף גרסת מייקאובר של המונה ליזה שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית, כשהיא לבושה בסארי הודי מסורתי • הפוסט פורסם ביום השנה לגניבת הציור מהלובר ב-1911 וזכה לאלפי לייקים ושיתופים • הקמפיין הוויראלי הפך למהלך שיווקי מבריק שמושך תשומת לב בינלאומית ליעד התיירותי

תיירים מול המונה ליזה במוזיאון הלובר בפריז. צילום: EPA

משרד התיירות של מדינת קראלה בהודו חשף גרסת מייקאובר מפתיעה של המונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י, שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית כחלק מקמפיין תיירות יצירתי. במסגרת הקמפיין המקורי, מוצגת המונה ליזה לבושה בסארי הודי מסורתי בצבע לבן-שמנת שמעוטר בפרחי יסמין, תוך שמירה על החיוך המסתורי המפורסם שלה.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Kerala Tourism‎‏ (@‏‎keralatourism‎‏)‎‏

הקמפיין החדש של משרד התיירות ההודי נושא את הסלוגן "תיירות בקראלה - נצחית. אלגנטית. אייקונית", כפי שדיווח העיתון The Hindu. התמונה המרהיבה שומרת על כל המאפיינים המקוריים של הציור המפורסם מהרנסאנס, אך מוסיפה נגיעה תרבותית הודית ייחודית שמשדרת את יופיה של המדינה הדרום-הודית.

תוך שעות ספורות מרגע פרסומה ברשתות החברתיות, המונה ליזה החדשה לבושת הסארי זכתה לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות נלהבות מגולשים ברחבי העולם. הרעיון היצירתי להלביש את האישה המפורסמת ביותר בעולם האמנות בתלבושת הודית מסורתית עורר התלהבות רבה ותשומת לב בינלאומית.

נשים בסארי בהודו (אילוסטרציה),

העיתוי לפרסום המייקאובר לא נבחר באקראי. הפוסט עם המונה ליזה ההודית פורסם ביום חמישי ה-21 באוגוסט, בדיוק יום השנה לגניבת הציור המפורסם מהלובר בפריז ב-1911. אותה גניבה דרמטית והשבת הציור לאחר שנתיים סייעו לביסוס המונה ליזה כאחת היצירות המוכרות והאייקוניות ביותר בתולדות האמנות העולמית.

המהלך השיווקי החכם והיצירתי של קראלה מדגים כיצד ניתן לשלב בין מורשת תרבותית עולמית לבין זהות מקומית, תוך יצירת תוכן ויראלי שמעורר עניין ותשומת לב רחבה ליעד התיירותי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר