מפולת הבוץ בפפואה גינאה החדשה: הממשלה מעריכה כי מעל 2,000 בני אדם נקברו חיים

מנהלת המרכז הלאומי להתמודדות עם אסונות של המדינה באוקיאנוס השקט פנתה לאו"ם בבקשה דחופה לסיוע • האסון התרחש באזור הררי ובלתי נגיש וכוחו תהסיוע מתקשים להגיע למקום

זירת אסון מפולת הבוץ בפפואה גינאה החדשה. צילום: רויטרס

אסון בקנה מידה בלתי נתפס: ממשלת פפואה גינאה החדשה דיווחה לאו"ם היום (שני) כי יותר מ-2,000 בני אדם נקברו בחיים מתחת למפולת הבוץ האדירה שהתרחשה במדינה ביום שישי וביקשה סיוע בינלאומי בחילוץ ושיקום הנפגעים.

הממשלה בפורט מורסבי מניחה כי רובם הגדול של אלו שנקברו תחת המפולת מתו, לאחר ימים ללא מזון ומים. באו"ם העריכו אתמול כי לפחות 670 בני אדם נהרגו במפולת  הקטלנית, שהתרחשה במחוז אנגה במרכזה ההררי והמבודד של המדינה.

חיפושים אחרי ניצולים במפולת הבוץ בפפואה גינאה החדשה

מנהלת המרכז הלאומי לאסונות של פפואה גינאה החדשה, לוסטה לאסו מאנה, אמרה כי "המפולת קברה יותר מ-2,000 בני אדם וגרמה נזק אדיר לכפר ימבאלי". הערכת היקף האסון קשה במיוחד בשל התנאים הקשים בזירת המפולת, ללא שירותי תקשורת וקליטה סלולרית, באזור בו לוחמה שבטית נפוצה מאוד, ושיירות סיוע זקוקות לליווי צבאי.

מפולת הבוץ והסלעים גרמה גם לניתוקו של הכביש הסלול היחיד באזור כששכבה של שמונה מטרים של בוץ וסלע קברה רצועה באורך 200 מטרים מהכביש, הופכת אותו לבלתי שמיש לגמרי. הפגיעה בכביש מעכבת את הגעת הסיוע ובעלת השפעות הרסניות על מאמצי החילוץ.

"לאסון יהיו השפעות כלכליות הרסניות על עתידה של המדינה כולה. המצב נותר בלתי יציב ומסוכן גם למחלצים ולעובדי הסיוע וגם לניצולים", כתבה מאנה בפנייה לארגון האומות המאוחדות.

במהלך שעות הבוקר הגיע לאזור מחפרון מכני ראשון שנתרם על ידי חברת בנייה מקומית, במאמץ לנסות לפנות את ההרס ולחלץ ניצולים. עד להגעת הכלי, עיקר העבודה לחיפוש אחר ניצולים וגופות נעשה באמצעות אתי חפירה ובידיים חשופות.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר