תושבים בקווקז בקריאה לפוטין: "רוצים ליישב באזורנו פליטים מעזה"

יותר מ-31 אלף איש חתמו בשלושה ימים בלבד על עצומה הקוראת להביא לצפון קווקז אלפי פליטים פלשתינים • "רבים מוכנים למסור להם את בתיהם, מורים מוגנים ללמדם רוסית, ומנהלי מרפאות פרטיות להעניק להם שירותים רפואיים"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, . צילום: אי.פי.איי

האם נמצא הפתרון לעזתים? בימים האחרונים עלתה ברוסיה עצומה, הקוראת לפוטין להביא לצפון קווקז אלפי פליטים פלשתינים מעזה. בתוך שלושה ימים, חתמו על העצומה יותר מ-31 אלף איש.

הפגנה אנטישמית בצפון קווקז | ערוץ הטלגרם VChK-OGPU

"אנחנו תושבי הרפובליקות הצפון-קווקזיות - דגסטן, צ'צ'ניה, אינגושטיה, קברדינו-בלקריה וקרצ'אי-צ'רקסיה - מוכנים לקבל פליטים נשים וילדים ולעשות כל שנדרש לנוחותם, רבים מוכנים למסור להם את בתיהם, מורים מוגנים ללמדם רוסית, ומנהלי מרפאות פרטיות להעניק להם שירותים רפואיים", נכתב בעצומה שהעלתה אישה בשם מרים אלייבה.

"יש לנו כפרים ריקים, שהתרוקנו ערב עזיבת התושבים, ולפי משאל רבים מוכנים לתת להם את בתיהם למגורים. על ידי אכלוס הכפרים נעזור לא רק לפליטים אלא גם נפתח חקלאות. לנוכח הדמיון התרבותי והדתי, פליטים פלשתינים ישולבו בקלות בחברה הקווקזית ואנו בטוחים שבעזרתנו יביאו תועלת".

פלשתינים חוצים את מעבר גבול רפיח, צילום: AP

העצומה נחתמת בקריאה לפוטין להתיר את הגעת הפליטים: "כאחד הבודדים שלא חשש להביע תמיכה בפלשתין. האזורים, שתושביהם מציעים עצמם כמארחים וקולטי פליטים, הם אלה שבהם נפוצו בשבועיים האחרונים פייקים על הגעת היהודים ועמו הלך רוח אנטישמי, שהסתיים בחיפוש היהודים בטיסות וסבתי מלון.

עד כה חתמו על העצומה כ-31.5 אלף איש והיעד החדש שלה הועלה ל-35 אלף. הסיכוי שהיא תיענה נשמע על פני הדברים קלוש, אבל אי אפשר גם לשלול זאת על הסף: בקרמלין עשויים להרים את הכפפה ולו לצורך יח"צ שיכה גלים בדרום הגלובלי בכלל ובעולם הערבי בפרט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר