"בשל התמיכה באזרבייג'ן": מתקפה אנטישמית על בית כנסת בארמניה

ארגון מחתרת נטל אחריות על השחתת המרכז היהודי היחיד בבירה ירוואן • בהודעה שפרסם נכתב: "נפגע באזרחי ישראל, זו לא הפעולה האחרונה"

שוטרים ארמנים בבירה ירוואן. צילום: אי.פי.איי

ארגון מחתרת פרסם היום (רביעי) הודעה בה לקחת אחריות על השחתת בית הכנסת והמרכז היהודי בירוואן, בירת ארמניה. בהודעה קשר הארגון את המתקפה לתמיכה יהודית לכאורה בשלטונו של נשיא אזרבייג'אן, אלהאם אלייב. 

השחתת בית הכנסת בירוואן בירת ארמניה



על פי טענות בכלי תקשורת באזרבייג'ן השכנה, ארגון "הצבא הסודי לשחרור ארמניה" (ASALA) נטל אחריות על הפעולה ואף פרסם הודעה קצרה לצד סרטון בו נראית פעולת ההשחתה.  בהודעה כונתה פעולת ההשחתה "מבצע הרתעה מוצלח" והיהודים כונו "אויביה המושבעים של המדינה הארמנית והעם הארמני". 

"זו אזהרה, המבצע המוצלח שלנו בשלישי באוקטובר הוא רק ההתחלה. יהיו פעולות נוספות. זו רק הצהרה של המחויבות הרצינית שלנו. כל רב יהיה בשדה הראייה שלנו", נכתב. הארגון איים גם על אזרחים ישראלים ויהודים ישראלים ברחבי העולם, זאת בשל העבודה שישראל מוכרת נשק לאזרבייג'ן, שפעלה בשבועות האחרונים נגד תושביה הארמנים בחבל נגורנו קרבאך. 

עשרות אלפי ארמנים, באופן מעשי כמעט כל האוכלוסיה הארמנית, נמלטו מחבל המריבה עם אזרבייג'ן לאחר שהנהגת המובלעת הארמנית החליטה להיכנע שבוע שעבר. האסון ההומניטארי הוליד גל גדול של הפגנות נגד הממשלה בירוואן וזעם ציבורי אדיר בארמניה על הממשלה שסירבה להתערב ולסייע לארמנים בנגורנו קרבאך.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר