דיווח: אוקראינה מעורבת בלחימה נגד כוחות פרו-רוסיים בסודן

גורם בכיר בקייב סיפר לרשת החדשות CNN כי שירותי הביון של אוקראינה פעילים במדינה האפריקנית • סדרה של סרטונים שהועלו לרשת מראים דפוסי פעולה של צבא אוקראינה

קרבות במלחמת האזרחים בסודן. צילום: איי.אף.פי

זרועה הארוכה של המלחמה באוקראינה: בכיר במערכת הביטחון בקייב אמר היום (שלישי) לרשת החדשות האמריקנית CNN כי ייתכן שכוחות של שירותי המודיעין האוקראיניים עומדים מאחורי סדרה של תקיפות על כוחות המגובים על ידי רוסיה בסודאן.

הגורם מסר לרשת החדשות כי "כוחות לא סודניים" ביצעו שורה של מעשי חבלה ומתקפות אוויריות באמצעות רחפנים על לוחמים של "כוח התגובה המהירה" בסודאן. "השירותים המיוחדים של אוקראינה ככל הנראה עומדים מאחורי ההתקפות", אמר המקור לרשת החדשות.

תקיפה המיוחסת לאוקראינה על כוחות פרו-רוסיים בסודאן

כלי התקשורת האמריקני לא הצליח לאמת את הדיווח באופן עצמאי, אך סדרת תיעודים שהועלו לרשתות החברתיות מראות בבירור שימוש בטקטיקות של צבא אוקראינה במלחמתו בצבא הרוסי, בסמוך לבירה הסודנית חרטום. בסרטונים נראות תקיפות באמצעות רחפנים אזרחיים להם חובר ראש נפץ של מטול RPG, באופן המסב אותם לרחפני תקיפה "מתאבדים".

גם המפעילים נראים בחלק מהסרטונים כשברור שהם אינם מקומיים וכיתוב באוקראינית מופיע בחלק מהסרטונים שנחשפו. ארכון "כוחות התגובה המהירה" בסודאן נעזר בציוד ומומחים של "כוח וואגנר" הרוסי ומומחים מעריכים כי לאוקראינים יש מוטיבציה להכות בסייענים הרוסים ובתומכיהם מחוץ לשטחה של המדינה.

"כוחות התגובה המהירה" בסודן מנהלים מלחמת אזרחים כנגד כוחות הממשלה מאז חודש אפריל. אנשי המיליציה הצליחו לכבוש חלקים גדולים מהבירה חרטון והעיר אומדורמאן הסמוכה לה.הלחימה החלה בעקבו תסכסוך שנתגלה בין ראש מועצת הריבונות הסודנית, עבד אל-פתאח אל-בורהאן לבין מנהיג "כוחות התגובה המהירה" מוחמד חמדו דגלו. דגלו ואנשיו קיבלו סיוע מרוסיה באמצעות שכירי חרב של כוח ואגנר, כולל סוללות של טילים נגד מטוסים שסייעו להם להתמודד עם העליונות האווירית של כוחות המשטר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר