שיגור טיל בליסטי בין יבשתי בצפון קוריאה | צילום: אי.פי.איי

צפון קוריאה ירתה טיל בליסטי - ארה"ב קיימה תרגול מפציצים

המתיחות הצבאית באסיה עלתה שלב הבוקר כשדרום קוריאה קיימה תמרון אווירי משותף עם חיל האוויר האמריקני • גם טוקיו צפויה לשלוח מטוסים קרב להשתתף בתרגיל

ארצות הברית ודרום קוריאה הודיעו הבוקר (ראשון) כי יקיימו תרגיל אווירי משותף שיכלול שימוש במפציצים אסטרטגיים, בתגובה לניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי שביצעה צפון קוריאה במהלך הלילה. 

ההכרזה המשותפת של סיאול ווושינגטון פורסמה בסוכנות הידיעות הממלכתית של דרום קוריאה, "יונהאפ" ובה נטען כי התרגיל יתקיים עוד היום. מדובר בתגובה מהירה לירי של צפון קוריאה שהתרחש בשעות הלילה. 

צפון קוריאה משגרת טיל בליסטי בין יבשתי במסגרת תרגיל // צילום: רויטרס

גם יפן הודיעה כי מטוסי חיל האוויר היפני ישתתפו בתרגול האווירי, לאחר שהטיל שנורה על ידי פיונגיאנג נחת במים כלכליים של יפן. את מטוסי הקרב היפנים ילוו מפציצים אמריקנים והתרגול יתקיים על גבול שטחה האווירי של יפן. 

צפון קוריאה הכריזה בשעות הלילה כי ביצעה ניסוי בטיל בליסטי מדגם "האווסונג-18". לטענתה של פיונגיאנג, הטיל שוגר למרחק של כמעט אלף קילומטרים ונחת בלב הים. 

"השיגור מוכיח את יכולתנו לשגר מתקפת נגד גרעינית קטלנית על הכוחות העוינים. זו הוכחה ברורה ליכולות הבטוחות והאמינות של ההרתעה הגרעינית שלנו", נכתב בהודעה של סוכנות הידיעות הממלכתית בפיונגיאנג. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו