דיווחים זרים: ישראל ואיראן החליפו מהלומות בגבול איראן-עיראק

מצילומי לוויין שנחשפו עולה כי בסיס כלי טיס בלתי מאוישים של משמרות המהפכה האיראניים עלה באש וניזוק באופן קשה • כלי תקשורת זרים קושרים בין התקיפה שהתרחשה בחודש שעבר לדיווחים על מתקפת הטילים האיראנית על מטרות ישראליות לכאורה בארביל

מל"טים איראניים בבסיס בדרום המדינה, צילום: Gettyimages

דיווחים בכלי התקשורת בעולם הערבי על סדרה של פעולות איבה בין ישראל לאיראן משני צידי הגבול של עיראק ואיראן. זאת, לטענת כלי תקשורת המזוהים עם הציר האיראני, תוך שימוש שישראל עושה בבסיסים צבאיים בשטחה של כורדיסטן העיראקית, אוטונומיה כורדית בצפון עיראק. 

בשבוע שעבר פרסמה רשת החדשות הלבנונית "אל-מיאדין", המזוהה עם ארגון חיזבאללה והציר האיראני, כי ישראל מחזיקה ב-20 אתרים מבצעיים שונים ברחבי האוטונומיה הכורדית, חלקם קרובים לגבול האיראני. הדברים נמסרו לרשת מבכיר במשמרות המהפכה. 

לפני יומיים דווח ברשת כי ישראל היא שעומדת מאחורי תקיפה שבוצעה על בסיס מל"טים איראני גדול, השייך למשמרות המהפכה. על פי הדיווח, האנגר גדול הושמד בבסיס מהידאשת של גדוד המל"טים הרביעי של משמרות המהפכה במחוז כרמאנשאה. על פי הדיווח הלבנוני, מספר גדול של כלי טיס הושמדו בתקיפה והיא בוצעה על ידי שישה מל"טים ישראליים, שהמריאו מבסיסים בכורדיסטאן העיראקית. לדברים לא נתקבל אישור משום מקור אחר, לא כל שכן מקורות רשמיים. משמרות המהפכה הודיעו בזמן האירוע, שהתרחש בחודש שעבר, כי הנזק נגרם כתוצאה משריפה שפרצה במקום. 


בעוד בדיווחים השונים האירועים לא נקשרו, ייתכן כי המתקפה לכאורה על בסיס מהידאשת היא הסיבה למתקפת הטילים האיראנית על כורדיסטן העיראקית, שלטענת האיראנים כוונה נגד בסיסים ישראליים במדינה. 

סוכנות הידיעות תסנים דיווחה מוקדם יותר השבוע כי שישה "סוכנים ישראלים" נהרגו בתקיפה, שכללה ירי של 12 טילים בליסטיים לעבר כמה מטרות סמוך לבירת האוטונומיה הכורדית בעיראק. הטענות האיראניות לא זכו לכל אישור במקורות אחרים, אך גורם בממשל האמריקני סיפר אתמול ל"ניו יורק טיימס" כי בתקיפה אכן נפגעו מתקנים ישראליים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר