בזמן ביקור הרצוג: החות'ים שיגרו טיל בליסטי לעבר אבו דאבי

משרד הביטחון של איחוד האמירויות הודיע כי יירט טיל ששוגר לעבר הבירה • מפמליית הנשיא נמסר כי הוא בטוח וכי הביקור ימשיך כמתוכנן • ארה"ב גינתה: "בעת שהרצוג בונה גשרים, החות'ים תוקפים אזרחים"

הנשיא הרצוג ויורש העצר בן זיאד, צילום: עמוס בן גרשום

משרד ההגנה של איחוד האמירויות הודיע הלילה (אור ליום שני) כי טיל בליסטי יורט והושמד מעל המדינה. 

המשרד הודיע כי המיליציה החות'ית היא זו ששיגרה את הטיל לעבר המדינה. עוד הודגש כי לא נגרם כל נזק ולא היו אבידות, כשרידי הטילים נפלו באזורים ללא תושבים. נשיא המדינה עודכן בפרטי האירוע. לא נשקפה ולא נשקפת סכנה לנשיא ופמלייתו. הביקור צפוי להמשיך כמתוכנן.

משרד ההגנה של איחוד האמירויות פרסם במהלך הלילה סרטון שבו מתועדת השמדת המשגר ואתר השיגור של הטיל הבליסטי ששוגר לעבר אבו דאבי ויורט באמצעות מערכות ההגנה האווירית. השיגור התבצע ממחוז אל-ג'יף בתימן. 

איחוד האמירויות: כך הושמד אתר שיגור הטיל של החות'ים שיורט // צילום: סוכנות הידיעות האמירותית

התקיפה של החות'ים מתרחשת בזמן ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג באיחוד האמירויות ופגישתו עם יורש העצר מוחמד בן זאיד. דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, גינה את התקיפה ואמר: "בעוד שהנשיא הרצוג מבקר באיחוד האמירויות במטרה לבנות גשרים ולקדם יציבות באזור, החות'ים ממשיכים לתקוף אזרחים".

מוקדם יותר הצהיר דובר החות'ים כי בשעות הקרובות הוא יעדכן על "תקיפה נרחבת" באיחטד האמירויות. כאמור, הטיל יורט ולא היו כל נפגעים.

בחודש האחרון החות'ים תקפו את מתקן נפט ואתר בנייה ליד שדה תעופה באיחוד האמירויות. בתקיפה נהרגו שלושה אזרחים זרים. בהמשך שיגרו החות'ים טילים בליסטיים לעבר איחוד האמירויות שגם יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית.

איחוד האמירויות היא חלק מהקואליציה הסעודית הנלחמת בתימן מאז 2015 נגד המיליציה החות'ית. לאחרונה התגברו התקיפות על צנעא והובילו לעשרות הרוגים. מנגד, החות'ים תקפו בשנים האחרונות דורה של יעדים בסעודיה, לרבות מתקני נפט ושדות תעופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר