השיחות הישירות בין ארה"ב לאיראן באתר הנופש בירגנשטוק שבשווייץ הניבו הלילה (ראשון) התקדמות משמעותית, כך על פי המתווכות. בהצהרה משותפת הודיעו קטאר ופקיסטן כי הצדדים הסכימו על מפת דרכים להסכם סופי בתוך 60 יום, על הקמת ועדה בכירה לפיקוח פוליטי על המו"מ ועל תא תיאום שיבטיח את הפסקת הפעולות הצבאיות בלבנון.
שר החוץ האיראני הכריז כי יצוא הנפט והפטרוכימיה קיבלו פטור מסנקציות, המצור הוסר וחלק מהנכסים המוקפאים שוחררו. ההתקדמות מגיעה לאחר יום סוער שבו המשלחת האיראנית עזבה זמנית את אתר המו"מ בעקבות איומי טראמפ, אך חזרה בשעות הלילה לדיונים שנמשכו עד אחרי חצות.
לדברי עבאס עראקצ'י התיווך ה"בלתי נלאה" של פקיסטן וקטאר הניב התקדמות משמעותית לסיום המלחמה בלבנון, וכי לצד הפטור מסנקציות על יצוא הנפט והפטרוכימיה ושחרור חלק מהנכסים המוקפאים, הושקה גם תוכנית פיתוח ושיקום מקיפה עבור איראן.
בהצהרה המשותפת נמסר כי הושגה "התקדמות מעודדת", וכי הצדדים הסכימו על יצירת מנגנון לשיחות טכניות נוספות שיימשכו במהלך שארית השבוע באתר הנופש בירגנשטוק בכל הנושאים שעל הפרק.
עוד הוסכם על הקמת ועדה בכירה שתספק פיקוח פוליטי על תהליך המשא ומתן, כאשר הנציגים הראשיים במו"מ ידווחו לה באופן סדיר. לצד זאת הוקם תא תיאום בין הצדדים ולבנון, בסיוע המתווכות, שנועד להבטיח את הפסקת הפעולות הצבאיות בלבנון. הוועדה הבכירה סיכמה על מפת דרכים להשגת הסכם סופי בתוך 60 יום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
