הקרב על רפיח: צבא מצרים העלה כוננות לאורך הגבול

בקהיר חוששים מזרם פליטים מרצועת עזה לצפון חצי האי סיני • בחמאס עברו לאיומים: "מבצע צבאי ברפיח לא יהיה פיקניק לצבא"

שריון מצרי סמוך לגבול עם רצועת עזה. צילום: איי.אף.פי

מצרים העלתה היום (שני) את הכוננות הצבאית בצפון חצי האי סיני, זאת בעקבות הפעולה הצבאית הצפויה של צה"ל ברפיח, סמוך לגבול מצרים ורצועת עזה.

שני מקורות צבאיים בקהיר אמרו את הדברים לסוכנות הידיעות רויטרס, שעות ספורות לאחר שצה"ל הכריז על פינוי השכונות המזרחיות של העיר מתושביה. במצרים חוששים מניסיונות חדירה של פליטים פלשתינים בעקבות פעולה צבאית נרחבת של ישראל באזור הגבול.

תקיפות במזרח רפיח לאחר הודעת הפינוי // צילום: רויטרס

בנוסף, במצרים טוענים כי לא מתרחשת הברחה של אמצעי לחימה מהגבול המצרי לתוך רצות עזה וכי צבא מצרים קיים פעולות נרחבות לזיהוי והשמדה של מנהרות לאורך ציר הגבול.

בתוך כך, בחמאס התייחסו ברצינות לאפשרות שצה"ל יחל פעולה קרקעית בשטחה של רפיח בזמן הקרוב. בחמאס הודיעו כי הוראת הפינוי ברפיח מדגישה את כוונתו של נתניהו לבצע רצח עם נגד הפלשתינים. הארגון הודיע כי הוא מוכן להגן על הפלשתינים בתגובה לכל תקיפה צבאית ישראלית. בהצהרה שפרסם ארגון הטרור נכתב כי פעולה קרקעית ברפיח לא תהיה "פיקניק" עבור הכוחות.

מזכיר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, קרא לישראל שלא להיכנס קרקעית לרפיח. בורל כתב בציוץ ברשת החברתית "אקס": "הוראת הפינוי הישראלית לאזרחים ברפיח מצביעה על גרוע מכל, עוד מלחמה ורעב. זה בלתי מתקבל על הדעת. ישראל חייבת להתנער מהמתקפה הקרקעית על רפיח וליישם את החלטת מועצת האו"ם. האיחוד האירופי, יחד עם הקהילה הבינלאומית, יכול וחייב למנוע תרחיש כזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר