המסר של חמאס לירדן: "לא נתערב בעניינים הפנימיים שלכם"

בכיר בממלכה חשף את הבטחתו של הנייה בפגישה שהתנהלה מוקדם יותר השבוע באיסטנבול עם משלחת ירדנית • סגנו של הנייה שיבח אתמול את המלך עבדאללה ואמר: "אם נעזוב את קטאר, ירדן תהיה היעד הבא שלנו"

הפגנות תמיכה בחמאס בירדן בחודש שעבר

בכיר בממלכה חשף כי בפגישה שהתנהלה מוקדם יותר השבוע באיסטנבול עם משלחת ירדנית - ראש הלשכה המדינית, איסמאעיל הנייה, התחייב כי ארגון הטרור "לא יתערב בעניינים הפנימיים של ירדן". ההבהרה מגיעה לאחר שגורמים בולטים אחרים בחמאס - ח'אלד משעל והדובר אבו עוביידה - הסיתו להסלמת המחאה בירדן בחודשיים האחרונים. המסר הזה מגיע גם על רקע המתיחות בין חמאס לקטאר, שמתרחקת מארגון הטרור. בחודש האחרון דווח כי בהנהגת חמאס בחו"ל מחפשים מדינה חדשה להתארח בה.

הפגנות פרו-פלשתיניות בירדן בחודש שעבר, צילום: רויטרס

על פי חבר הפרלמנט חסן אל-ריאטי, הנייה קיים את המפגש עם כמה חברי פרלמנט ירדניים במהלך שהותו בטורקיה במוצאי שבת האחרון. הנייה ניצל את ההזדמנות כדי להרעיף מחמאות על התנהלותה של ירדן על רקע המלחמה ברצועת עזה. הוא אף הצהיר באופן רשמי כי "ירדן זוכה לחשיבות מיוחדת בסוגיה הפלשתינית. קיימת סולידריות בין עמנו לציבור הירדני אשר תמיד מקבלת ביטוי ומדגישה את אחדותם של שני העמים".

איסמעיל הנייה בפגישה עם חברי הפרלמנט הירדני בטורקיה,

בין היתר, נכחו בפגישה חברי הפרלמנט מטעם רשימת הרפורמה ביניהם ינאל פריחאת, חסן אל־ריאטי ועדנאן משוקה. כמו כן, השתתפו במפגש חברי פרלמנט לשעבר ודמויות ממפלגת חזית הפעולה האסלאמית - המזוהה עם האחים המוסלמים.

רק ביום שני, סגנו של הנייה, מוסא אבו מרזוק, שיבח את ירדן בעצמו. בראיון לתקשורת האיראנית אמר בכיר ארגון הטרור השוהה בחו"ל: "ירדן תהיה היעד הבא של חמאס אם הוא יעזוב את קטאר".

ארדואן והנייה מוקדם יותר החודש, צילום: AFP

לדבריו, יש "שמועה שבכירי חמאס יעברו לעיראק או לסוריה או לטורקיה. אך זו רק אווירה תקשורתית שנועדה להפעיל לחץ על הקטארים. אם הנהגת חמאס תעבור - מה שלא קורה כרגע - אז היא תעבור לירדן. בירדן יש עם מכובד שתומך בהתנגדות הפלשתינית ויש לו מערכת יחסים טובה עם המשטר הירדני".

ולבסוף, למרות מתקפת החיוכים של חמאס, ספק רב אם בית המלוכה יאפשר להנהגת ארגון הטרור להעביר את המטה שלה מקטאר לירדן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר