איראן חשפה תיעוד חדש של השיגורים לעבר ישראל

רשתות חברתיות הקשורות למשמרות המהפכה פרסמו סרטון בו נראים מל"טים ממריאים במהלך המתקפה של הרפובליקה האסלאמית • ב"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו כי "ישראל בלמה את מתקפת איראן - רק בסיוע ארה"ב ובעלות בריתה הערביות"

רשות השידור האיראנית "איריב" המזוהה עם משמרות המהפכה, פרסמה היום (שני) תיעוד של ירי כטב"מים לעבר שטחה של ישראל, במהלך המתקפה האיראנית שהתרחשה בליל מוצאי שבת.

בתיעוד נראה שיגור של לפחות שלושה כלי טיס בלתי מאוישים, כשכל רכב של משמרות המהפכה חולפים בסמוך לאתר השיגור. לא ברור אם השיגור בוצע משטחה של איראן או על ידי אנשי כוח קודס של משמרות המהפכה במדינה זרה.

רשות השידור פרסמה ראיון קצר עם אחד מאנשי משמרות המהפכה שסיפר על ליל התקיפה: "הייתה התרגשות גדולה. כולם עמדו על רגליהם  במשך כל הלילה. גם מי שנרדם לכמה דקות, עשה זאת בעמידה. האויב חווה פחד והשפלה שהוא אינו מכיר".

שיגור טיל במהלך תרגו לשל הצבא האיראני, צילום: רויטרס

בתוך כך, העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" פרסם ניתוח של אירועי התקיפה תחת הכותרת "ישראל בלמה את המתקפה האיראנית – אך רק בסיוע ארצות הברית ובנות בריתה הערביות". בכתבה נטען מפי מקורות אמריקנים כי מידע שסיפקו ירדן וערב הסעודית סייע בהדיפת המתקפה.

"איראן בחנה את מערכות ההגנה מפני טילים, את נחישותם של מדינו תהאזור ואת נחישותה של ארצות הברית. כל זה מדיע עם סיכון גדול. כששני צדדים בעלי עוצמה מתנגשים באופן ישיר, קשה לדעת לאן דברים הולכים", הסביר לעיתון האמריקני ג'ונתן שנצר, חוקר מהקרן להגנת הדמוקרטיות בוושינגטון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר